نظامیان صهیونیست 16 فلسطینی را به شهادت رساندند

کدخبر: ۶۶۹۴۷۲
اقتصادنیوز: نظامیان صهیونیست از بامداد روز گذشته تاکنون با یورش به طوباس، طولکرم و جِنین در شمال کرانه باختری، ۱۶ فلسطینی را به شهادت رساندند.
نظامیان صهیونیست 16 فلسطینی را به شهادت رساندند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که بامداد امروز «محمد جابر» ملقب به «ابوشجاع» فرمانده «کتیبة نور شمس» و ۴ نفر دیگر را در درگیری در مسجد نور شمس، به شهادت رسانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به زخمی شدن یک نظامی خود در درگیری با مبارزان فلسطینی در اردوگاه نور شمس اذعان کرد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیست از اطراف اردوگاه طولکرم و سراسر این شهر به استثنای اردوگاه نور شمس عقب‌نشینی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیل تجهیزات بیشتری را وارد جِنین کرده و ورودی‌های این شهر را مسدود کردند.

در طوباس نیز نیروهای اشغالگر پس از بازداشت تعدادی از فلسطینیان از اردوگاه الفارعه عقب‌نشینی کردند.

رژیم صهیونیستی از بامداد دیروز عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری را آغاز کرد و در همین رابطه روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت که این عملیات چند روز به طول خواهد انجامید و بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

رادیو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری، بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری را محکوم کردند.

جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: دشمن در تلاش است تا واقعیت‌های میدانی جدیدی را با هدف تسخیر و الحاق کرانه باختری اشغالی و گسترش حاکمیت خود بر مقدسات ما در جنگی وجودی علیه مردم فلسطین تحمیل کند.

در این بیانیه آمده است که لشکرکشی به کرانه باختری اشغالی در چارچوب برنامه‌های دشمن برای تحمیل کنترل بر شهر بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی صورت می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید