آمار ورود زائران افغان به ایران

کدخبر: ۶۶۹۶۳۹
اقتصادنیوز: فرماندار تایباد گفت: افزون بر ۴۱ هزار زائر افغانستانی کربلا و عتبات عالیات برای شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشور شدند.
آمار ورود زائران افغان به ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مهدی شیردل اظهار کرد: افزون بر ۴۱ هزار زائر افغانستانی کربلا و عتبات عالیات برای شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشور شدند. این زائران از شهرهای کابل، هرات، غزنی، هیلمند، قندهار و دایکندی هستند.

فرماندار تایباد بیان کرد: این تعداد زائر کشور همسایه از تاریخ ۳۰ مرداد تاکنون از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشورمان شده‌اند.

وی گفت: امسال برای دومین سال برای جابه جایی زائران افغانستانی به سمت مرزهای خروجی از ناوگان حمل و نقل افغانستان نیز استفاده شده است.

شیردل بیان کرد: ۶۰ درصد زائران افغانستانی کشور عراق با ناوگان حمل و نقل ایرانی و ۴۰ درصد دیگر با اتوبوس‌های افغانستانی راهی مرزهای مهران و چذابه شده‌اند.

فرماندار تایباد افزود: امسال موکب ویژه اربعین در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در دوغارون برپا شده که در آن برنامه‌های دینی، فرهنگی، شرعی، امدادی، خدماتی، حمل و نقل، درمانی و هلال احمر به زائران افغانستانی ارائه می‌شود.

وی گفت: افزون بر ۲۵۰ نفر از نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی به زائران افغانستانی کربلا در دوغارون خدمت رسانی می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید