مروری بر گذشته و حال یک رویداد؛

خبر خوش برای معلمان/ در کنار هر مدرسه خانه ساخته می‌شود

کدخبر: ۶۶۹۹۴۶
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در دهم شهریورماه سال 1354 حامل خبر خوشی برای معلمان بود؛ در کنار هر مدرسه برای معلمان خانه ساخته می‌شود.
خبر خوش برای معلمان/ در کنار هر مدرسه خانه ساخته می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، اواخر سال قبل بود که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از تشکیل قرارگاه تامین و ساخت مسکن تا اردیبهشت سال 1403 خبر داد. جزئیات این خبر نشان می‌داد که قرار است 50 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای فرهنگیان احداث شود. پراکندگی پروژه‌ها متناسب با تعداد فرهنگیان در سراسر کشور، جانمایی مناسب، نظارت کامل بر حسن اجرای کیفی ساخت و سازها، توجه به امکانات رفاهی، ایجاد شبکه‌های خدماتی و تجاری و همچنین تحویل به موقع واحدهای مسکونی از موارد مورد توجه صندوق ذخیره فرهنگیان در این طرح ملی است. البته در سال جدید خبر جدیدی در این باره از سوی مقامات دولت رئیسی منتشر نشد.  

در همین ارتباط، حدود 50 سال قبل هم روزنامه اطلاعات به نقل از وزیر آموزش و پرورش وقت از ساخت خانه برای معلمان در کنار مدرسه خبر داده بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: «وزیر آموزش و پرورش بعد از ظهر دیروز در گفتگویی برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش را در مورد تامین رفاه بیشتر معلمین تشریح کرد. دکتر شریفی تامین مسکن برای معلمان را در راس کلیه برنامه‌های رفاهی قرار داد و سپس به تامین بیمه‌های اجتماعی و درمانی افراد خانواده‌های معلمان اشاره کرد. وزیر آموزش و پرورش در مورد تامین مسکن معلمان گفت که قسمت عمده آپارتمان‌هایی که به‌وسیله وزارت مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها ساخته می‌شود بر طبق سهمیه‌ای در تهران و شهرستان‌ها به فرهنگیان داده خواهد شد.»

در ادامه نوشته شده است: «دکتر شریفی اضافه کرد در نظر است بهره وام‌های ضروری معلمان را که در نقاط دوردست خدمت می‌کنند وزارت آموزش و پرورش بپردازد البته ضوابطی از نظر مدت خدمت در منطقه موقعیت محل خدمت در نظر گرفته می‌شود. دکتر شریفی اضافه کرد در برنامه‌های آینده معلمان در نقاط دورافتاده از خانه‌های سازمانی استفاده خواهند کرد و به‌علاوه در نظر است در کنار هر مدرسه که ساخته می‌شود مسکن معلمان مدرسه نیز بنا شود.»

1111111111111111111111111111

22222222222222222222222

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید