هشدار پزشکان بدون مرز درباره گسترش بیماری‌ها در غزه

کدخبر: ۶۷۰۴۱۳
اقتصادنیوز: سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: شرایط زندگی غیربهداشتی و وحشتناک و عدم دسترسی به واکسیناسیون می‌تواند منجر به گسترش بیماری در غزه شود.
هشدار پزشکان بدون مرز درباره گسترش بیماری‌ها در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در ادامه بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز که در حال حاضر به سازمان ملل متحد در زمینه انجام واکسیناسیون گسترده کودکان فلسطینی در نوار غزه کمک می‌کند، آمده است: طرح سازمان ملل برای واکسیناسیون گسترده علیه بیماری فلج اطفال اگرچه ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال فلسطینی را در منطقه غزه تحت پوشش قرار داده است و یک گام مثبت تلقی می‌شود اما همچنان در پاسخ به اقیانوس نیازهای پزشکی و حیاتی بشردوستانه در این منطقه قطره‌ای بیش نیست.

خبر مرتبط
شرط سازمان ملل برای واکسیناسیون فلج اطفال کودکان غزه

اقتصادنیوز: سازمان ملل اعلام کرد که واکسیناسیون فلج اطفال کودکان غزه مشروط به آتش‌بس است‌.

بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به توافق صورت گرفته برای توقف موقت عملیات نظامی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در طول ساعات انجام واکسیناسیون، می‌افزاید: انجام طرح واکسیناسیون کودکان فلسطینی و موافقت (رژیم) اسرائیل برای توقف حملات خود به غزه در طول ساعات انجام این طرح نباید توجه جامعه جهانی را از خشونت بی‌امانی که در حال حاضر بر علیه فلسطینیان این منطقه در جریان است منحرف کرده و سبب فراموشی لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شود.

 منابع رسانه‌ای از آغاز روند واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه خبر دادند و حملات قرار است به‌ طور موقت به صورت منطقه‌ای، به مدت هشت ساعت در روز و از ساعت ۶ صبح تا سه بعد از ظهر متوقف شود.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه (۱۰ شهریور / ۳۱ آگوست) گزارش داد که پس از اعلام موافقت رژیم صهیونیستی با توقف موقت و مقطعی جنگ در نوار غزه، کمپین واکسیناسیون فلج اطفال امروز در مرکز این باریکه آغاز شد.

در همین راستا، «موسی عابد» مدیر مراقبت‌های بهداشتی اولیه در نوار غزه گفت که تیم‌های وزارت بهداشت با همکاری سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی، امروز شنبه کمپین واکسیناسیون فلج اطفال را در مرکز این باریکه آغاز کردند.

پیش تر شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با وقفه جنگی سه روزه برای واکسیناسیون کودکان در غزه و نه آتش‌بس، موافقت کرده است.

این شبکه گزارش داد: بر اساس توافق انجام شده حملات قرار است به مدت هشت ساعت در روز و از ساعت ۶ صبح تا سه بعد از ظهر متوقف شود.

الجزیره افزود: گفته شده است که تعداد روزهای توقف جنگ، دست‌کم سه روز است و بنابراین به طور بالقوه ممکن است بعد از آن نیز تمدید شود.

سازمان جهانی بهداشت پس از یافتن شواهدی از ویروس بسیار مسری فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب نوار غزه، بیش از یک میلیون دوز واکسن فلج اطفال را به غزه ارسال کرده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که در پی تائید نخستین مورد ابتلا به فلج اطفال در یک نوزاد متولد غزه پس از ۲۵ سال، جنگ به‌طور موقت و به صورت منطقه‌ای متوقف خواهد شد تا واکسیناسیون فلج اطفال برای صدها هزار کودک این منطقه امکان‌پذیر شود.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به بیش از ۴۰ هزار و تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر رسیده که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید