در شورای شهر چه خبر است؟/ ارائه گزارش مالی خرداد ماه در شهریور شبیه جک است

کدخبر: ۶۷۰۴۸۱
اقتصادنیوز: اگر قرار است گزارشی به شورا و اعضاء ارائه شود باید به موقع انجام شود. این‌که گزارش خردادماه در شهریورماه قرائت شود همانند یک جک است. برهمین اساس با توجه به این‌که گزارش خردادماه در گزارش تیرماه مستتر است تنها گزارش تیرماه را قرائت می‌کنم.
در شورای شهر چه خبر است؟/ ارائه گزارش مالی خرداد ماه در شهریور شبیه جک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، حبیب کاشانی در جریان دویست‌وپنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش حسابررسی هزینه درآمد شهرداری تهران در خرداد و تیرماه سال جاری گفت: باید از شیوه و زمان ارائه گزارش‌ها از سوی شهرداری تهران گلایه کنم طبق قانون شهرداری تهران موظف است تا پانزدهم هر ماه گزارش ماه قبل را ارائه بدهد.

وی اضافه کرد: در حالی که سیزدهم شهریورماه را پشت سر می‌گذاریم گزارش خردادماه و تیرماه به دست ما رسیده و این شیوه صحیح نیست. چندین بار درخواست کردم که این شیوه اصلاح شود اگر قرار است گزارشی به شورا و اعضاء ارائه شود باید به موقع انجام شود. این‌که گزارش خردادماه در شهریورماه قرائت شود همانند یک جک است. برهمین اساس با توجه به این‌که گزارش خردادماه در گزارش تیرماه مستتر است تنها گزارش تیرماه را قرائت می‌کنم.

خزانه‌دار شورای شهر تهران در ادامه در ارائه گزارش تیرماه شهرداری تهران اظهار کرد: در چهارماهه منتهی به تیرماه سال جاری مجموع منابع نقدی و غیرنقدی حدود 37 هزار و 688 میلیارد تومان بوده که نسبت وصولی آن به کل بودجه مصوب 24.97 درصد بوده است مبلغ مجموع عملکرد نقد و غیر نقد ذیل جداول درآمدها و منابع عملکرد تیرماه ارائه شده است. به عبارتی ارقام اعلامی مربوط به گزارش عملکرد خردادماه بوده و براین اساس آخرین عملکرد غیرنقد نامشخص است.

خبر مرتبط
سوال از زاکانی در شورای شهر اعلام وصول شد

اقتصادنیوز: مهدی چمران از حضور شهردار تهران در صحن شورا برای پاسخگویی به سوالی درخصوص آخرین وضعیت ساخت مسکن در پایتخت خبر داد.

کاشانی ادامه داد: در چهارماهه منتهی به تیرماه مبلغ 40 هزار و 646 میلیارد تومان وصول شده که مبلغ 27 هزار و 872 میلیارد تومان آن یعنی حدود 68 درصد محقق شده است. همچنین منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز در چهارماهه منتهی به تیرماه سال جاری مبلغ 5611 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که حدود 6330 میلیارد تومان وصول شده است به این ترتیب 112 درصد در این بخش محقق شده که علت افزایش آن سود ناشی از فروش اموال غیرمنقول و دارایی‌های ثابت می‌باشد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی در چهارماهه منتهی به تیرماه سال 1403 مبلغ 5023 میلیارد تومان پیش‌بینی شده، افزود: در این بخش مبلغی حدود 3484 میلیارد تومان یعنی حدود 69 درصد وصول شده است. همچنین در چهارماهه منتهی به تیرماه باید مبلغ 51 هزار و 281 میلیارد تومان در حوزه منابع حاصل از واگذاری‌ها وصول می‌شد که مبلغ 37 هزار و 688 میلیارد تومان وصول شده به عبارتی درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب چهارماهه سال 1403 حدود 73.49 درصد بوده است.

وی در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی نیز گفت: اعتبار ابلاغی در این حوزه در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در مجموع 123 هزار و 857 میلیارد تومان ابلاغ شده است اما با تخصیص اعتبار 32 هزار و 887 میلیارد تومان و عملکرد حدود 9346 میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار بیش از 28 درصد بوده است. همچنین در خصوص هزینه‌ها در بخش غیرنقدی اعتبار ابلاغی در دو بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع 22 هزار و 283 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با تخصیص اعتبار 5049 میلیارد تومان و عملکرد حدود 473 میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار بیش از 9 درصد بوده است.

خبر مرتبط
واکنش سخنگوی شورای شهر به معرفی شهردار جدید/ زاکانی از شهرداری می‌رود؟

اقتصادنیوز: علیرضا نادعلی درباره اخبار مطرح شده در فضای مجازی در خصوص معرفی شهردار جدید برای پایتخت گفت: می‌بینیم که هر چند روز یکبار بحث ضدیت با شهردار تهران تبدیل به یک سرگرمی برای عده‌ای که با کار برای کشور و گفتمان انقلاب زاویه دارند، شده است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بدین ترتیب در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در مجموع سه بخش اعلام شده 146 هزار و 141 میلیارد تومان ابلاغ شده که با تخصیص اعتبار 37 هزار و 936 میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی 41 هزار و 322 میلیارد تومان و عملکرد حدود 9820 میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار 25.89 درصد بوده است.

وی با اشاره به این‌که در بودجه مصوب سال جاری بالغ بر 150 هزار و 950 میلیارد تومان در خصوص درآمدهای مصوب اختصاص پیدا کرده است، افزود: مبلغ 44 هزار و 716 میلیارد تومان این منابع یعنی حدود 29 درصد پایدار و مبلغ 106 هزار و 233 میلیارد تومان یعنی بیش از 70 درصد آن ناپایدار بوده است.

کاشانی اظهار کرد: در عملکرد چهارماهه منتهی به تیرماه سال جاری در مجموع وصول درآمد نقد و غیرنقد مبلغ 37 هزار و 688 میلیارد تومان وصول شده که از این میزان مبلغ 14 هزار و 245 میلیارد تومان آن پایدار و حدود 23 هزار و 442 میلیارد تومان یعنی 62.20 درصد آن ناپایدار بوده است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود در بخش نتیجه‌گیری در ارائه گزارش مالی شهرداری تهران گفت: در چهارماهه منتهی به تیرماه سال 1403 حدود 37 هزار و 688 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی وصول شده که با توجه به پیش‌بینی بودجه چهارماهه به مبلغ 51 هزار و 281 میلیارد تومان حدود 13 هزار و 593 میلیارد تومان کمتر از بودجه پیش‌بینی شده درآمد توسط شهرداری کسب شده است.

کاشانی تاکید کرد: در وجه درآمدهای ناشی از توسعه شهر شهرداری باید در چهارماهه منتهی به تیرماه سال جاری حدود 22 هزار و 880 میلیارد تومان وصول می‌کرد که حدود 12 هزار و 750 میلیارد تومان وصول شده است به این ترتیب 10 هزار و 129 میلیارد تومان کمتر از برنامه مصوب وصول شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید