والدین بخوانند/جزئیات جدید از آغاز سال تحصیلی مدارس در تهران

کدخبر: ۶۷۰۶۰۷
اقتصادنیوز: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهرهای کشور از اجرای جشن های فراگیر همزمان با آغاز سال تحصیلی در تهران و سایر شهرهای کشور خبر داد.
والدین بخوانند/جزئیات جدید از آغاز سال تحصیلی مدارس در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد امین توکلی زاده شامگاه سه شنبه در نخستین نشست مشترک بین شهرداری تهران، سازمان صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش برای برنامه‌ریزی پویش جشن‌های آغاز سال تحصیلی در مهرماه اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید نیازمند طراحی و برنامه ریزی فرهنگی و رسانه ای است تا از این طریق شور و نشاط بیشتری به دانش آموزان منتقل شود و دانش آموزان با روحیه‌ای مضاعف و در فضایی شاد در کلاس های خود حاضر شوند.

وی افزود: از جمله اقداماتی که می‌تواند در مسیر ایجاد شور و نشاط آغاز سال تحصیلی موثر باشد برگزاری چنین جلسات مشترک فرهنگی و رسانه ای است که کمک موثری در هم افزایی بین دستگاه ها و نهادها خواهد داشت.

توکلی زاده ادامه داد: خدمات شهرداری ها در مهرماه و در چند حوزه از جمله تمهیدات حمل و نقل و ترافیک و آماده سازی مدارس و اطراف مدارس و زیباسازی محیطی و همچنین کمک به تجهیز و بهسازی آنها شروع شده و امسال سعی داریم با این کار مشترک جشن های فراگیر را هم طراحی و اجرا کنیم.

به گفته وی، رسالت رسانه ملی ایجاد شور و نشاط و همدلی است که با عنایت به تقارن جشن های هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و جشن های ویژه آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی برای ایجاد یک حرکت خانوادگی و ملی فراهم شده است.

همچنین در ادامه این نشست، معاون سیمای سازمان صدا و سیما ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: ما در سازمان صدا و سیما به‌ویژه در معاونت سیما هر ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مهر همواره به دنبال تولید ویژه‌برنامه ها و آیتم های مختلف جهت حفظ شور و نشاط دانش آموزان و خانواده های آنها در فصل بازگشایی مدارس هستیم و خوشبختانه امسال توفیق حاصل شد تا با برگزاری یک نشست مشترک به یک طراحی جامع و متحد و محوری دست پیدا کنیم.

محسن برمهانی افزود: برای جشن آغاز سال تحصیلی دانش آموزان در سراسر کشور از ظرفیت های شبکه های مختلف سیما استفاده خواهیم کرد و امیدواریم امسال با تنوع‌بخشی به تولیدات و برنامه ها بتوانیم بیش از گذشته شور و نشاط را به خانواده ایرانی منتقل کنیم و البته در نمایش این شور و نشاط ایجاد شده در سراسر کشور در قاب سیما هم موثر ظاهر شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از هم افزایی شکل گرفته بین مجموعه های شهرداری و سیمای جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموز ایرانی همواره خود را در مسیر آینده سازی برای خود و کشور می داند و از این رو بسیاری از دانش آموزان حتی در ایام تعطیلات تابستان برای اوغات فراغت خود برنامه ریزی می کنند و دست از تلاش برای کسب مهارت و دانش برنمی‌دارند. تاکید وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد فضای همدلی و وفاق در این فرصت برای جامعه ایران با همراهی معلمان، دانش‌آ موزان و خانواده ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید