هراس آمریکا از تنش میان اسرائیل و حزب‌الله/لغو سفر بلینکن به این منطقه

کدخبر: ۶۷۴۰۸۵
اقتصادنیوز: ایالات متحده از ترس بدتر کردن اوضاع، سعی دارد مداخله مستقیم کمتری در تنش‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی داشته باشد.
هراس آمریکا از تنش میان اسرائیل و حزب‌الله/لغو سفر بلینکن به این منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد دولت این کشور تلاش فعالانه‌ای برای مداخله مستقیم و کاهش تنش‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهد، زیرا نگران است که اوضاع را بدتر کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در خاک لبنان در حالی اتفاق افتاد که نمایندگان ایالات متحده در منطقه حاضر بوده و سعی داشتند تنش‌ها را کاهش دهند. به گزارش آسوشیتدپرس، این بدین معناست که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اهمیتی برای تلاش‌های اصلی‌ترین متحد خود، یعنی ایالات متحده، قائل نیست.

تحلیلگران می‌گویند ایالات متحده کنترل امور و ابتکار عمل را از دست داده است. به گزارش رسانه آمریکایی، واشنگتن در حال حاضر فقط به وقایع مختلف واکنش نشان می‌دهد و توان جریان‌سازی ندارد. رژیم صهیونیستی در حالی در روز سه‌شنبه انفجار پیجرها را رقم زد، که در روز دوشنبه یک مقام ارشد کاخ سفید به اراضی اشغالی سفر کرده بود تا از صهیونیست‌ها درخواست کند تنش‌ها را تشدید نکنند.

در روز سه‌شنبه چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم ۱۲ نفر منجر شد و بیش از ۲۸۰۰ نفر را مجروح کرد. همچنین در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

همچنین حزب‌الله لبنان در روز جمعه اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت ۱۶ نفر به شهادت رسیده‌اند، از جمله «ابراهیم عقیل» فرمانده حزب‌الله. این حمله همچنین ۶۶ مجروح به دنبال داشت.

این وقایع احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را تشدید کرده و به همین دلیل است که نتانیاهو سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به نیویورک را یک روز به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات ایالات متحده هنوز درباره اقدامات اخیر صهیونیست‌ها از جمله انفجار پیجرها و ترور فرمانده حزب‌الله اظهار نظری نکرده‌اند و این نیز در راستای سیاست‌ آن‌ها برای درگیری کمتر در این مناقشه است.

همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی گفت مذاکرات آتش‌بس در جنگ غزه در نقطه‌ای چنان حساس قرار داشت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده در سفر اخیر خود به منطقه به اراضی اشغالی نرفت، زیرا ممکن بود نتانیاهو اظهاراتی مطرح کند که احتمال توافق را کاهش دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید