بیانیه سفارت ایران در ارمنستان: مصمم هستیم از روابط دوستانه ۲ کشور حراست کنیم

کدخبر: ۶۷۴۱۰۹
سفارت ایران در ارمنستان تاکید کرد که «ما مصمم هستیم از این روابط صمیمانه و دوستانه حراست کنیم و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود به توسعه بیش از پیش آن در جهت منافع دو ملت بپردازیم».
بیانیه سفارت ایران در ارمنستان: مصمم هستیم از روابط دوستانه ۲ کشور حراست کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سفارت ایران در ابتدای این بیانیه فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری ارمنستان را صمیمانه به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

در ادامه این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که استقلال جمهوری ارمنستان را به رسمیت شناخت و روابط ۲ کشور از آن زمان تاکنون در بستر هم‌زیستی مسالمت آمیز، احترام متقابل و منافع ۲ ملت روندی رو به رشد داشته و به استحکام رسیده است.

سفارت ایران تاکید کرد که «ما مصمم هستیم از این روابط صمیمانه و دوستانه حراست کنیم و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود به توسعه بیش از پیش آن در جهت منافع دو ملت بپردازیم».

در پایان این بیانیه آمده است: سعادت، سلامت، عزت و بهروزی دولت و ملت شریف ارمنستان را از درگاه پروردگار متعال آرزومندیم.

پیش از این نیز «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهری اسلامی ایران در پیام‌هایی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفته بود. 

پزشکیان در پیام تبریک خود به «واهاگان خاچاتوریان» رئیس‌جمهور ارمنستان ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور دوست و همسایه، در سال‌های آتی در ابعاد مختلف و با نگاه به اهداف راهبردی، عمق بیشتری خواهد یافت و مردم هر ۲ کشور از ثمرات و برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس.جمهور ایران همچنین در پیام تبریک خود به آقای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال جمهوری ارمنستان را به رسمیت شناخت و از آن روز تا به حال ۲ کشور همسایگانی خوب برای یکدیگر بوده‌اند. جای خرسندی است که روابط دو کشور، روابطی متنوع، همه‌جانبه، مستحکم و پایدار است و روز به روز در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید