هشدار بورل درباره آتش تند خاورمیانه/ جنگ اسرائیل و لبنان بسیار خطرناک است

کدخبر: ۶۷۴۶۶۹
اقتصادنیوز: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که لبنان و رژیم صهیونیستی «تقریبا در یک جنگ تمام عیار» قرار دارند.
هشدار بورل درباره آتش تند خاورمیانه/ جنگ اسرائیل و لبنان بسیار خطرناک است

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایرنا، بورل بامداد سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در نیویورک اظهار کرد: این وضعیت بسیار خطرناک و نگران‌کننده است. می‌توانم بگویم که ما تقریبا در یک جنگ تمام عیار هستیم.

وی با اشاره به شدت حملات نظامی و تلفات بالای غیرنظامیان در حمله رژیم صهیونیستی به لبنان افزود: اگر این یک وضعیت جنگی نیست، نمی‌دانم شما آن را چه می‌نامید.

بورل اظهار کرد که نگرانی اروپا از سرریز شدن جنگ در منطقه به واقعیت تبدیل شده است اما تلاش‌ها برای کاهش تنش جریان دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که غیرنظامیان بهای سنگینی پرداخته‌اند و برای جلوگیری از یک جنگ تمام عیار به تلاش‌های دیپلماتیک نیاز است.

وی ادامه داد: اینجا در نیویورک موقع انجام این کار است. هر کسی باید همه ظرفیت خود را برای جلوگیری از گذار به مسیر جنگ به کار بگیرد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای اخیر با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی و حملات هوایی به مناطق مختلف لبنان دست‌کم صدها نفر را کشته و هزاران تن را زخمی کرد. این رژیم دوشنبه نیز با حمله به لبنان مرتکب یک جنایت بزرگ دیگر شد.

وزارت بهداشت لبنان دوشنبه شب از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به ۴۹۲ تن خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از میان شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۳۵ کودک و ۵۸ زن هستند.

این حملات همچنین منجر به زخمی شدن یکهزار و ۶۴۵ نفر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید