گروه 7 بیانیه داد/ تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

کدخبر: ۶۷۶۸۶۹
در بیانیه منتشر شده از سوی گروه هفت حمله موشکی گسترده ایران به سرزمین‌های اشغالی محکوم شده است.
گروه 7 بیانیه داد/ تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سران گروه هفت شامل کشورهای دارای سیاست نزدیک به آمریکا با صدور بیانیه‌ای خواستار خویشتنداری حداکثری تمامی طرف‌های منازعه در خاورمیانه شدند.

در بیانیه مشترک از سوی این هفت کشور که از سوی دفتر نخست وزیری انگلیس منتشر شده، آمده است: چرخه خطرناک حمله و اقدامات تلافی جویانه خطر از کنترل خارج کردن تنش‌ها در خاورمیانه را درپی دارد که در راستای منافع هیچیک از طرف‌های منازعه نیست.

خبر مرتبط
مقام صهیونیست: گزینه های زیادی روی میز است/ اسرائیل به حمله موشکی ایران پاسخ خواهد داد

سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت: ما باید به این اقدام ایران پاسخی حساب شده بدهیم زیرا نمی خواهیم شاهد جنگ کامل با ایران باشیم.

این بیانیه می‌افزاید: از این رو، ما از تمامی طرف‌های منازعه می‌خواهیم مسئولانه عمل کرده و خویشتنداری از خود نشان دهند. ما رهبران گروه هفت نگرانی عمیق خود را از وخیم شدن شرایط در خاورمیانه ابراز می‌داریم. همچنین ما به طور شفاف و آشکار تعهد خود را در دفاع از امنیت اسرائیل اعلام می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین حمله موشکی گسترده ایران به سرزمین‌های اشغالی محکوم شده است.

گروه هفت شامل کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ژاپن، ایتالیا و کانادا می‌شود. ایتالیا اکنون ریاست دوره‌ای گروه هفت را برعهده دارد.

خبر مرتبط
سانسور اسرائیل درباره عملیات موشکی ایران + عکس

وبگاه «میدل‌ایست‌آی» در گزارشی به گزارشات متناقض منابع صهیونیستی و آمریکایی پیرامون میزان خرابی‌های ناشی از اصابت‌ موشک‌های بالستیک ایران به پایگاه‌های هدف خبر پرداخت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید