هوای خوزستان یک گام تا خطر/ هوای این شهرها قرمز شد

کدخبر: ۶۷۸۰۵۷
اقتصادنیوز: طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای امروز شش شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.
هوای خوزستان یک گام تا خطر/ هوای این شهرها قرمز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۹:۰۰ امروز (۱۸ مهرماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۶۵، ایستگاه دوم اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ۱۷۱، ایستگاه پست برق شماره ۳ اهواز ۱۸۳، ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز ۱۶۸، ایستگاه نیوساید اهواز ۱۶۹، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۶۳، ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۸۹، ایستگاه اندیمشک ۱۵۷، ایستگاه‌های رامهرمز و شوشتر ۱۵۶، ایستگاه خرمشهر ۱۵۵ و ایستگاه بهبهان ۱۶۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

همچنین هوای دزفول، هویزه و شادگان در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

خبر مرتبط
چتر آلودگی بر سر خوزستان/ وضعیت قرمز در 4 شهر اعلام شد

اقتصادنیوز: آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، که هوای ۹ شهر خوزستان روز دوشنبه آلوده است که از این تعداد شاخص کیفیت هوای چهار شهر در وضعیت قرمز قرار دارد.

طبق شاخص ۲.۵ میکرون، هوای امیدیه در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در شرایط «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید