واکنش روسیه به تشدید تنش در خاورمیانه/ ریابکوف هشدار داد

کدخبر: ۶۷۸۵۷۹
اقتصادنیوز: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت که خطر بروز یک جنگ بزرگ، منطقه خاورمیانه را تهدید می کند اما اگر طرفین خویشتن داری نشان دهند همچنان می توان از آن اجتناب کرد.
واکنش روسیه به تشدید تنش در خاورمیانه/ ریابکوف هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ما آنچه را که در منطقه رخ می دهد، با نگرانی دنبال می کنیم و  بروز درگیری یک خطر واقعی است.

معاون وزیر گفت: ما از همه طرف ها می خواهیم که خویشتن داری کنند. در حال گفت و گوی فشرده با کشورهای منطقه هستیم. و بار دیگر: می توان از یک جنگ بزرگ اجتناب کرد، اما همه باید خویشتن داری کنند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. گزارش ها حاکیست که ۶۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

راهبرد برخورد سنگین نظامی با مردم غزه که با جنایت های بیشمار و بی حد و حصر در غزه، لبنان و دیگر اراضی اشغالی در فلسطین همراه بود، به این دلیل از سوی نتانیاهو برگزیده شد که وی حیات سیاسی خود را منوط به عدم پایان جنگ و همچنین به دست آوردن پیروزی بزرگی می دید که به واسطه آن از زیر بار پاسخگویی در برابر شهروندان اراضی اشغالی شانه خالی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید