هیچ یک از مناطق تهران افت فشار آب ندارد

کدخبر: ۶۷۹۰۱۷
اقتصادنیوز: اردکانی با بیان اینکه افت فشار آب در هیچ یک از مناطق تهران نداریم گفت: تمامی صنایع ملزم به استفاده از پساب به جای آب تصفیه شده هستند.
هیچ یک از مناطق تهران افت فشار آب ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن اردکانی مدیرعامل آبفای تهران در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه در هیچ یک از مناطق تهران ما افت فشار آب نداریم گفت: در صورتی که مشترکان متوجه افت فشار در هر منطقه ای از تهران شدند گزارش آن را به شبکه آبفای تهران ارائه کنند.

وی ادامه داد: طبق قانون تمامی بخش های صنعت کشور و بخشی از محصولات کشاورزی باید به جای آب از پساب استفاده کنند و از زمانی که اخطار صادر شد مشترکان ۴تا ۵ ماه فرصت دارند که‌ زیرساخت های لازم برای استفاده از پساب را فراهم کنند.

اردکانی اظهار کرد: باید تمامی بخش ها خطوط لازم برای استفاده از پساب را فراهم کنند در غیر این صورت هزینه استفاده از  آب افزایش می یابد و بعد از مدتی به هیچ قیمتی آب تصفیه شده به آنها پرداخت نمی شود.

مدیر آبفای تهران گفت:  پایدار ترین منبع در حال حاضر  برای تولیدات صنعتی پساب است که‌ نرخ آن مصوب و حتی پایین تر از نرخ مصوب است بنابراین باید تمامی صنایع بعد از اخطار وزارت نیرو اقدام به تکمیل زیرساخت ها کنند .

اردکانی اظهار کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده و ارائه الگوی مصرف و همچنین افزایش تعرفه های مشترکان بد مصرف ۱۰ درصد از مشترکان بد مصرف به مشترکان خوش مصرف تغییر پیدا کرده اند‌.

وی افزود: بیش از ۷۰ هزار انشعاب غیر مجاز را کشف و جریمه کرده ایم و با توجه به آنکه در قانون برنامه هفتم باید سالی ۲درصد به شبکه‌های فاضلاب اضافه شود که در سال های اخیر سامانه های دفع فاضلاب را افزایش داده ایم.

اردکانی بیان کرد : امسال ۵ تصفیه خانه به صورت قطعی افتتاح می شود و اگر یک تصفیه خانه دیگر تکمیل شود  تعداد تصفیه خانه هایی که امسال به بهره‌برداری می رسند به ۶ می‌رسد و سطح برخورداری از فاضلاب در استان تهران به ۷۰ درصد خواهد رسید.

او گفت: امسال هدف گذاری کرده ایم که شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب به ۲۹۴ کیلومتر برسد و تاکنون ۱۴۰ کیلومتر اجرا کرده ایم به طوری که هر روز یک کیلومتر در شهر تهران شبکه فاضلاب ایجاد کرده ایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید