وضعیت جوی ارتفاعات طی روزهای پایانی هفته مشخص شد

کدخبر: ۶۷۹۷۸۶
اقتصادنیوز: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید و افت دما در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته (۲۶ و ۲۷ مهرماه) خبر داد.
وضعیت جوی ارتفاعات طی روزهای پایانی هفته مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (٢۶ و ٢٧ مهرماه) اظهار کرد: وزش باد شدید در ارتفاعات و قله‌های مرتفع شمال غرب، البرز و با شدت کمتر در ارتفاعات زاگرس، استقرار جوی غالبا پایدار در اکثر مناطق کوهستانی کشور و وقوع بارش‌های پراکنده و احتمال رعد و برق و تگرگ طی پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: وقوع بارش و احتمال رعد و برق در ارتفاعات البرز غربی از جمعه به‌ویژه عصر و شب همراه با مه آلودگی و کاهش دید و تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته بعد و کاهش محسوس دما طی اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر مناطق کوهستانی کشور با توجه به استقرار جوی غالبا پایدار، وزش باد گاهی وزش باد شدید به‌ویژه بعد از ظهر تا غروب مهم‌ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گرد و خاک همراه است.

او درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: در انتهای هفته وضعیت جوی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید، در ساعات بعد از ظهر و غروب افزایش ابر و احتمال رگبار موقتی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اعلام هشدار نسبت به افت دمایی در نیمه شمالی کشور اظهارکرد: با توجه به افت دمایی به‌ویژه طی ساعات غروب تا اوایل صبح در نیمه شمالی کشور به‌ویژه جمعه جهت تردد در مناطق کوهستانی همچنین کمپینگ و شب‌مانی به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب توصیه می‌شود. با توجه به شرایط فصلی ریزش سنگ، در انتخاب محل کمپینگ و مسیر تردد و صعود، اقدامات ایمنی لحاظ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید