مشروبات الکلی تقلبی در این استان قربانی گرفت

کدخبر: ۶۸۱۹۸۶
اقتصادنیوز: مصرف مشروبات الکلی تقلبی در استان اردبیل قربانی گرفت.
مشروبات الکلی تقلبی در این استان قربانی گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در حالی که این روزها در برخی از استان‌ها توزیع و مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان ده‌ها نفر را گرفته، در روزهای اخیر در استان اردبیل نیز مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان یک نفر را گرفت و چند نفر را نیز با عارضه‌های شدید راهی بیمارستان کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مصرف مشروبات الکلی که عمدتا دست‌ساز و تقلبی است، عوارض شدیدی را به همراه داشته به طوری که علاوه بر مسمومیت‌های معمول، به نابینایی و لطمه به کلیه، کبد و سایر اعضای بدن منجر شده است.

محمد جعفرزاده تصریح کرد: پلیس اطلاعات استان با رصد دقیق موضوع نسبت به شناسایی افراد دخیل در این امر اقدام کرده ولی توصیه می‌کنیم هموطنان از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کرده و به هیچ وجه به مشروبات تولید شده در منازل اعتماد و اطمینانی نداشته باشند.

وی گفت: مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نه تنها آسیب‌های جدی برای اعضای بدن به همراه دارد بلکه مصرف تقلبی آن نیز عوارض چندین برابری به همراه داشته و حتی سبب نارسایی اعضای بدن و عوارض مغزی ناخوشایندی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: متأسفانه عده‌ای با سوءاستفاده از فضای به وجود آمده، سعی می‌کنند تا به صورت زیرزمینی به تولید مشروبات الکلی اقدام کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در این تولید به جای الکل‌های استاندارد از اتانول استفاده می‌‌شود که خود ماده سمی بوده و عوارض شدیدی را به همراه دارد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس و دیگر دستگاه‌های نظارتی سعی شده تا این مشروبات الکلیِ تولید و توزیع‌شده در برخی از مکان‌ها جمع‌آوری شود و انتظار می‌رود با رصد و پایش دقیق جلوی فعالیت غیرقانونی این مجموعه‌ها و مراکز تولید تقلبی مشروبات الکلی گرفته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید