طرح مطالبات جدی مردم در نماز جمعه/ امام جمعه همدان: به اختلاف فاخش درآمدها رسیدگی کنید

کدخبر: ۴۵۷۲۳۵
امام جمعه استان همدان درباره اختلاف درآمدها و حقوق ها چه گفت.
طرح مطالبات جدی مردم در نماز جمعه/ امام جمعه همدان: به اختلاف فاخش درآمدها رسیدگی کنید

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، حبیب اله شعبانی‌موثقی ۵ آذرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی پیش از نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه خودم، مردم و به خصوص مسئولین و کارمندان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، اظهار کرد: برخی از مدیران و کارمندان برخورد ناشایستی با مردم دارند که باید خود را اصلاح کنند، هیچ کس حق ندارد از موضع بالا و قدرت با مردم صحبت کند.

امام جمعه همدان افزود: خطبه‌های نماز جمعه خطبه‌های مبارزه با فساد است و یکی از فسادهایی که مردم را آزار می‌دهد، برخوردهای تند، مغرورانه و تحقیر آمیز مدیران و کارمندان با مردم است، اگر کسی حوصله خدمت و پاسخگویی به مردم را ندارد استعفا بدهد، هیچ کس حق ندارد خود را بالاتر از مردم ببیند.

شعبانی‌موثقی با اشاره به مسئله بیت‌المال بیان کرد: فقهای ما می‌گویند همه افراد در جامعه در بیت‌المال سهم دارند، بیت المال باید در مسیر مصلحت کشور مصرف شود نه در راستای مصرف افراد و رانت‌خواران، بلکه برای همه مردم و افراد در جامعه باید هزینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه حکومت اسلامی مبتنی بر فقه‌اسلامی در صرف بیت المال عمل‌ می‌کند، تصریح کرد: رهبری چندین سال گذشته اعلام کرند که با حقوق‌های نجومی برخورد شود، دولت گذشته نه‌تنها به این موضوع توجه نکرد بلکه گاهی این افراد را ذخایر انقلاب معرفی کرد، در حال حاضر حقوق‌های افراد با هم تفاوت‌های بسیاری دارد.

شعبانی موثقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کار نماینده‌ مجلس این نیست که به افرادی که در ستادش کار می کرده‌اند پست بدهد، کار مجلس انقلابی مبارزه با این رفتارها است.

وی با تأکید بر اینکه دولت یکبار برای همیشه کار حقوق‌های نجومی را حل و بساط این افراد را جمع کند، افزود: اختلاف فاحش در درآمدها و حقوق‌ها از مسائل مورد مطالبه مردم است که باید سریع‌تر به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنش‌های آبی یکی از دغدغه‌های امروز مردم است، عنوان کرد: مردم برخی از استان‌ها در کمال احترام، ادب و با یک فرهنگ خوب این مطالبه را در چهارچوب قوانین اعلام کردند.

شعبانی‌موثقی ادانه داد: همه ما یک ملت هم دل هستیم، و این تقسیم‌بندی‌های قومیتی برای مردم مهم نیست و مشکل آب باید در سطح ملی حل شود، دشمن نمی‌تواند از این مسائل برای کشور تنش ایجاد کند.

امام جمعه همدان گفت: دولت باید توجه بیشتری به مسئه آب داشته باشد و کارگروه ویژه‌ای برای حل آن داشته باشد و موضوع را به صورت مقطعی حل نکند بلکه باید برنامه جامع و بلند مدت برای همه کشور نه فقط برخی استان‌ها داشته باشد و از تصمیم‌های غیر کارشناسی و علمی باید دوری کند.

وی ادامه داد: البته توجه به استغفار جمعی هم در این موضوع قابل توجه است و همه مردم باید امید به رحمت الهی داشته باشند و از خداوند طلب باران کنند، عملکرد برخی مسئولین، یک رأی صادر شده از هوای نفس می‌تواند راه آسمان را ببندد.

امام جمعه همدان با اشاره به ۵ آذر و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: توصیه می‌کنم خانواده‌ها نوجوانان را با مساجد و کانون صالحین پیوند دهند و با آنها ارتباط بگیرند، کانون صالحین کارهای شاخص و تربیتی خوبی را در جامعه انجام داده‌اند.

وی در خطبه‌های اول خود نیز با اشاره به روز قیامت تصریح کرد: یوم الحساب یا همان روز قیامت یکی از مسائلی است که بسیار مورد تاکید است و همه باید به حسابرسی الهی توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: اعمال و رفتار امروز مورد محاسبه در پیشگاه الهی قرار می‌گیرد، قرآن کریم مطرح می‌کند در حسابرسی تمام شئون انسان‌ها چه در ظاهر و چه در باطن، اعمال کوچک و بزرگ انسان مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: همه نعمت‌های الهی و رفتارهای انسان مورد سوال قرار می گیرد اما برخی مسائل همچون عمر و جوانی که از نعمت های بزرگ هستند، محبت به اهل بیت و ثروت بیشتر مورد سوال قرار می‌گیرد،

وی با بیان اینکه نماز کلید بهشت نماز است، افزود: نماز از اولین موضوعاتی است که مورد پرسش قرار می‌گیرد و کسی که نسبت به آن سهل انگار باشد به جهنم خواهد رفت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی