زنانی که کشف حجاب کردند با گروهک های نفاق ارتباط دارند
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سید احمد علم الهدی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته مشهد، در ادامه سلسله مباحث پیرامون تبیین مبانی تقوای عملی در زندگی فردی و اجتماعی با اشاره به خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه اظهار کرد: روایت شده که روزی مرد عابدی بنام همّام به محضر امیرالمومنین حضرت علی(ع) آمد و از ایشان درخصوص کیفیت تقوا و اوصاف متقین پرسید. حضرت هم به تشریح مصادیق ایمان عملی پرداخت تا اینکه ناگهان همّام صیحه ای زد و روح از بدنش مفارقت کرد.
نماینده مجلس: قانون شکنی هزینه دارد/ قانون عفاف و حجاب اجرا میشود
وی افزود: جان دادن همام سه دلیل داشت؛ اولاً عشق او به امیرالمومنین(ع)، دوماً نفوذ کلام امیرالمومنین که حجت الله است و همچون شمشیرش که بدن ها را در جنگ می شکافت، کلامش هم در زندگی عادی می توانست عمق دل و جان انسان ها را بشکافد و سوماً کلام حضرت که همام را متوجه سیره و سبک زندگی او کرد و از آن جا که وی فهمید که زندگانی اش تطابقی با سیره مومنان نداشته، روح از بدنش خارج شد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضرت در فراز دیگری می فرمایند «غَضُّوا أَبْصَارَهُمْ عَمَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ» یعنی متقین چشم های خود را بر مواردی که خدا حرامشان کرده، فرو می بندند و این نسخه فشرده ای از همان تعریف محرمات است؛ به عنوان همه آن اعمالی که برای زندگی دنیوی و اخروی ما زیان دارد و ذات اقدس پروردگار هم برای سعادت و عاقبت بخیری ما، این اعمال را ممنوع دانسته و جالب اینجاست که بسیاری از مطامع و علایق ما هم در همین اعمال نهفته است؛ همانطور که یک آقاپسر جوان دوست دارد که چشمش آزاد باشد و بتواند بدون قید و شرط، چشم چرانی کند و یک فرد ثروت اندوز از همه راه ها و بدون محدودیت، مال اندوزی کند.
ایشان ادامه داد: در این شرایط، فرد متقی آن است که بر همه خواسته های نفسانی خود چشم می پوشد و فقط چون خدا راضی نیست، از ارتکاب به آن عیش و نوش های حرام دست می کشد. به عبارت دیگر، فرد متقی با خدا رودربایستی دارد و ریشه همه عاقبت بخیری های ما هم در همین شرم و خداترسی ما با وجود مقدسی است که ما را خلق کرده، نعمت داده و در هر نَفَس بر نفس ما برتری دارد.
علم الهدی با اشاره به حکمت ۲۴۲ نهج البلاغه تصریح کرد: همه مظاهر گناه در ابتدا به مثابه یک خوشگذرانی لحظه ای است اما به تدریج، شیطان شرایطی را رقم می زند که در هر معصیت، جبهه ای در جنگ با خدا گسترده شود. در این شرایط، آیا بنده می تواند به مصاف وجودی برود که در همه حال، ذیل قدرت او تعریف می شود؟
وی تاکید کرد: یکی از ضروری ترین مسائلی که در زندگی عبادی موردنیاز است، خویشتن بانی است. با خویشتن بانی است که انسان همواره مراقبت دارد تا پرده میان او و خدا پاره نشود؛ همانطور که وجود اقدس امیر مومنان در فراز دیگری می فرماید «اتَّقِ اللَّهَ بَعْضَ التُّقَى وَ إِنْ قَلَّ، وَ اجْعَلْ بَیْنَکَ وَ بَیْنَ اللَّهِ سِتْراً وَ إِنْ رَقَّ» یعنی از خدا بترس حتی اگر اندک باشد و میان خود و خدا پرده شرمى قرار بده حتی اگر نازک باشد.
امام جمعه مشهد گفت: وجود مقدس رسول خدا(ص) می فرماید که «اوَّلَ ما ینْزَعُ اللَّهُ مِنَ الْعَبْدِ الْحَیاءُ ثُمَّ ینْزَعُ مِنْهُ الْامانَةَ ثم ینْزَعُ مِنْهُ الرَّحْمَةَ ثُمَّ یخْلَعُ دینَ الْاسْلامِ عَنْ عُنُقِهِ فَیصیرُ شَیطاناً لَعیناً» یعنی اولین چیزی که خداوند از بنده می گیرد، حیاست. سپس از او امانت را و در پی آن، رحمت را اخذ می کند و در نهایت، خداوند دین را از وی بر می دارد و در این حال انسان، هم ردیف با شیطان لعین است.
علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س)، یک شخصیت کامل و تضمین کننده برای بقای دین تا قیامت بود. مجاهدات حضرت اگر پس از رحلت رسول خدا(ص) انجام نمی شد، هرگز دین به سلامت به دست آیندگان نمی رسید.
وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در حدیثی که سنی و شیعه روایت کرده اند، فرمود «لَتَنقُضنَ عرَى الإسلامَ عُروَة عَروَة، فَأَوَّلَهُنَّ نَقضَا الحُکم وَ آخِرَهُنَّ الصَّلاة» یعنی نخستین رشته ای که انحراف از آن شروع می شود، حکومت داری و مسئله رهبری است و آخرین آن هم نماز است. به عبارت دیگر، انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود و در نهایت کار به جایی می رسد که حتی نماز هم براندازی شود. در این شرایط بود که زهرای مرضیه(س) در برابر تلاش جریان نفاق برای نفوذ به جریان حاکمیت ایستاد؛ آن هم در شرایطی که جریان حق از سه تا هفت نفر بیشتر طرفدار نداشت، همه مسلمانان دچار انحراف فکری بودند و علی بن ابی طالب(ع) هم نمی توانست در تقابل قدرت حضور پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیرمومنان نباید به میدان می آمد زیرا اگر شمشیر به میان می آمد، اسلام همچون همه نظریات حاکمیتی به یک تز قدرت تبدیل می شد و لبه تیز شمشیر علی(ع) پیش از آن که بخواهد مسیر را برای حضرت باز کند، دین را براندازی می کرد و اینجا بود که سیاست، مدیریت، مجاهده و شهادت زهرا(س)، جلوی انحراف رهبری را گرفت تا اینکه در ادامه، این انحراف به براندازی نماز نینجامد.
وی ادامه داد: در این زمان بود که مردم به خاطر یک نظام به اصطلاح شورایی، نظامی را که از طرف خدا تعیین شده بود، کنار گذاشتند و اگرچه مصلحت اسلام این بود که جریان وحی از طریق یک حکومت خدایی ادامه پیدا کند اما جامعه به یک حکومت لیبرال دموکراسی روی آوردند.
علم الهدی تصریح کرد: از انواع و اقسام ابعاد جهاد شبانه روزی و سه ماهه زهرای مرضیه(س) چه تبیین شده به جز ماجرای کوچه و آتش زدن در خانه و روضه شهادت؟ حقیقت باید تبیین شود. اگر وجود اقدس زهرا(س) در برابر انحراف رهبری مقاومت و ایستادگی نمی کرد، امروزه از نماز هم خبری نبود زیرا رسول اکرم(ص) روزی به همه مسلمانان هشدار داد که انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود و در نهایت کار به جایی می رسد که حتی نماز هم براندازی شود.
وی تاکید کرد: در این شرایط، وجود اقدس صدیقه اطهر(س) در اولین نقطه مبارزه ایستاد و مقاومت کرد زیرا در برابر انحراف اگر از ابتدا ایستادگی نشود، این انحراف در جامعه رسوب می کند و نهادینه می شود. امروز هم وضع به همین ترتیب است و تحریف کنندگان در هر جریان حاکمیتی و هر انقلاب، در ابتدا به دنبال مصادره کردن اندیشه آن هستند و پس از آن به دنبال ایجاد انحراف می روند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۱۶ آذر و روز دانشجو، روز ولادت شعار «مرگ بر آمریکا» در این کشور است، گفت: «شریعت رضوی»، «قندچی» و «بزرگ نیا» که سه دانشجوی دانشکده فنی بودند، در خون خود غلطیدند و جان دادند تا شعار مرگ بر آمریکا در کشور نهادینه شود. بعدها امام بزرگوار ما هم این شعار را جهانی کرد و کار را به جایی رساند که امروزه هیچ نقطه ای از عالم پیدا نمی شود که شعار مرگ بر آمریکا توسط مستضعفان سر داده نشود.
وی ابراز کرد: با این حال، در فتنه اخیر که به اقرار سردمداران آمریکا، یک جریان صددرصد آمریکایی بود، یک نفر از بازماندگان فتنه ۸۸ به میدان آمد و ۱۶ آذر را به پیاده نظام آمریکایی داخل دانشگاه ها تبریک گفت. این جریان، جرقه مصادره ۱۶ آذر است و اگر از ابتدا در برابر این انحراف ایستادگی نشود، مسیر به کلی منحرف خواهد شد.
امام جمعه مشهد مقدس گفت: در این انقلاب مقدس اسلامی، حرکتی که از ابتدا به طور خودجوش در جامعه ایجاد شد، مسئله حجاب زنان انقلابی و متدین بود. بسیاری از شما که شرایط پیش از انقلاب را درک کرده اید و می دانید که مسئله فسق و فساد در دوران ستمشاهی تا چه حد آزاردهنده بود، انقلاب را به مثابه همان پدیده ای شناختید که تبدیل به یکی از اصول تحول قطعی جامعه ما شد و زمینه تقویت عفت در میان مردم را فراهم کرد. اکنون عده ای از مزدوران دشمن به میدان آمده اند تا همین اصل را به چالش بکشند.
وی با تاکید بر ضرورت برخورد با هنجارشکنان و عاملان کشف حجاب سازمان یافته اظهار کرد: به من اطلاع داده اند که زنان بدحجابی که در خیابان به طور عمدی کشف حجاب می کنند، نه یک مسئله فردی بلکه یک شبکه بهم پیوسته اند که به طور مستقیم با شبکه های معاند و گروهک های نفاق ارتباط دارند. این زن، شخصیتی نیست که بگوییم به صورت انفرادی تصمیم گرفته تا در برابر جامعه انقلابی دست به اقدام هنجارشکنانه ای بزند.
علمالهدی افزود: امروز در رأس نظام ما، ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) عهده دار امور است. در رأس قوه مجریه، رئیس جمهوری انقلابی و خستگی ناپذیر قرار دارد. در رأس قوه مقننه، فرمانده مقتدر دفاع مقدس و صف شکن جبهه های تلاش و سازندگی ایستاده و در رأس قوه قضاییه هم سردار نفاق ستیزی قرار دارد. در این شرایط نمیتوان ساکت بود و ایستاد که یک جریان سازماندهی شده بخواهد در کوچه و خیابان ما برخلاف حجاب عمل کند و به اصل ذاتی انقلاب ما هنجار شکنی کند. حجاب، میراث زهراست. آیا می شود که میراث زهرای اطهر(س) را به دست مزدوران آمریکا سپرد؟