فوری / کاخ سفید بیانیه منتشر کرد

کدخبر: ۵۸۰۵۴۵
اقتصادنیوز: کاخ سفید طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، همکاری‌های امنیتی آمریکا، ژاپن و فیلیپین در ایندوپاسفیک افزایش می‌یابد.
فوری / کاخ سفید بیانیه منتشر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «برای حفظ صلح و ثبات در منطقه ایندوپاسفیک»، همکاری‌های امنیتی و دفاعی سه‌جانبه آمریکا، ژاپن و فیلیپین افزایش می‌یابد.

درخواست فوری مقام آمریکایی از وزیر دفاع جدید ترکیه

رویترز گزارش داد، در بیانیه کاخ سفید آمده است که «آژانس‌های امنیت ملی سه کشور بر اساس پیشرفت اخیر بین آمریکا و فیلیپین، بر افزایش همکاری‌های دفاعی سه‌جانبه تأکید کردند؛ پیشرفت‌هایی مانند چهار امکان شناسایی‌شده دیگر پس از توافق افزایش همکاری دفاعی بین دو کشور و ژاپن و فیلیپین در چارچوب‌های موردبحث که دیدارهای دوجانبه مقامات دفاعی و نظامی را افزایش می‌دهد و تسهیل می‌کند.

مقامات سه کشور همچنین درباره فرصت‌هایی برای انجام فعالیت‌های دریایی ترکیبی از جمله تمرین‌های دریایی مشترک چندجانبه در آب‌های هند و اقیانوس آرام «در حمایت از آزادی کشتیرانی و نظم مبتنی بر قوانین گسترده‌تر» بحث کردند.

روسیه و چین در خاورمیانه رقیبند یا شریک؟

آن‌گونه که در این بیانیه آمده مشاوران ارشد امنیت ملی سه کشور نیز چالش های امنیتی مربوط به دریاهای جنوبی و شرقی چین، کره شمالی و همچنین صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنا بر اعلام این بیانیه امروز جمعه جیک سالیوان، مشاور امنیت آمریکا، با همتایان ژاپنی و فیلیپینی خود، آکیبا تاکئو و ادواردو آنو، در توکیو دیدار کرد تا راه‌های بهبود همکاری‌های سه‌جانبه را بررسی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید