بی بی سی: اسرائیل ،خبرنگارها را با پهپاد می کشد

کدخبر: ۶۱۱۶۸۳
اقتصادنیوز: حملات جنایت‌بار ارتش رژیم‌صهیونیستی به جنوب لبنان که منجر به شهادت دو خبرنگار شبکه المیادین شد، حیرت بی‌بی‌سی فارسی را هم در پی داشت.
بی بی سی: اسرائیل ،خبرنگارها را با پهپاد می کشد

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه ایران نوشت: نفیسه کوهنورد، خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی به جنوب لبنان وقتی از فاجعه شهر طیرحرفا گزارش می‌داد، با انتقاد از اقدام این رژیم گفت:«همه اینجا بهت‌زده هستند. خانواده رسانه‌ای، هم سوگوارند و هم متحیر از اینکه در مدت کمی سه خبرنگار لبنانی جان خود را در حین گزارش در مورد وقایع مرز لبنان و اسرائیل از دست داده‌اند. قبلاً هم فیلمبردار رویترز که لبنانی بود با بمباران نیروهای اسرائیلی کشته شد.»

کوهنورد در ادامه گزارش خود عنوان کرد:«این‌بار تمام شواهد نشان می‌دهد که این حمله به احتمال خیلی زیاد از سوی پهپادهای اسرائیل انجام شده است. جایی که خبرنگاران ایستاده بودند، بارها در چند هفته گذشته از سوی رسانه‌ها به‌عنوان نقطه‌ای که از آنجا پخش زنده انجام می‌شد استفاده شده است. حتی شبکه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی هم از آنجا استفاده می‌کردند.»

او با اشاره به اینکه این نقطه دو‌ونیم کیلومتر بیشتر با مرز اسرائیل فاصله دارد، گفت:«این فاصله آن‌قدر نیست که بشود تصویر سربازان اسرائیلی را دید و گفت اسرائیلی‌ها به همین دلیل روی این موضوع حساس هستند.

آخرین پخش زنده این خبرنگار، مرز اسرائیل را نشان می‌دهد و این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا تصویربرداری از این منطقه حساسیت‌برانگیز است، آن‌قدر که اسرائیل بخواهد چنین کاری انجام دهد؟

کوهنورد که نمی‌توانست نگرانی خود را از این حادثه پنهان کند، گفت:«خبرنگاران با لباس خبرنگاری در آن محل حضور داشتند و علامت رسانه روی لباس‌ها، کلاه‌ها و ماشین‌ها نوشته شده بود، اما با این اتفاق شرایطی ایجاد شده است که دیگر نمی‌دانیم چه چیزی می‌تواند ما را در مرز لبنان حفاظت کند. وقتی جلوی دوربین قرار می‌گیریم از آسمان و از همه طرف نشانه‌های خبرنگاری به خوبی دیده می‌شود. چطور این گروه خبری هدف حمله قرار گرفته است؟

هفته قبل هم خبرنگار شبکه الجدید لبنان در شهر یارون هدف دو خمپاره قرار گرفت که به طرز معجزه‌آسایی در پخش زنده جان سالم به در برد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید