چه کسی رئیس جدید دیوان بین المللی دادگستری شد؟/ خبر بد برای اسرائیل

کدخبر: ۶۲۶۹۵۳
اقتصادنیوز : یک قاضی لبنانی حامی فلسطین به عنوان رئیس جدید دیوان بین‌المللی دادگستری انتخاب شد و قرار است بر پرونده نسل کشی اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه نظارت کند.
 چه کسی رئیس جدید دیوان بین المللی دادگستری شد؟/ خبر بد برای اسرائیل

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قاضی «نواف سلام» لبنانی برای سه سال ریاست جدید دیوان بین‌المللی دادگستری را برعهده گرفته است. وی از سال ۲۰۱۸ عضو این دادگاه و قبلا هم نماینده بیروت در سازمان ملل بوده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سلام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتخاب من به عنوان رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری مسؤولیت بزرگ در تحقق عدالت بین‌المللی و حمایت از حقوق بین‌الملل است.

خبر مرتبط
فرانسه هشدار داد/ اسرائیل با لبنان وارد جنگ می شود؟

اقتصادنیوز : وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که همتای فرانسوی‌اش هشدار داده است در صورتیکه ساکنان شمال اراضی اشغالی نتوانند به منازل خود بازگردند، اسرائیل ممکن است با لبنان وارد جنگ شود.

رئیس جدید این دادگاه در طول سال‌ها چندین بار از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها انتقاد کرده و گفته است که این رژیم «باید خشونت را متوقف کند» و به اشغال نظامی خود در کرانه باختری در سال ۲۰۱۵ پایان دهد.

نواف سلام همچنین به نفع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد صحبت کرده است.

این قاضی با انتخابش به سمت عالی‌ترین مقام دیوان بین‌المللی دادگستری، اکنون ریاست پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را بر عهده خواهد داشت که در دسامبر گذشته میلادی به دلیل اتهاماتی مبنی بر اینکه اقدام نظامی اشغالگران در غزه نقض قوانین بین‌المللی است، آغاز شد.

دولت پرتوریا در شکایت خود به دادگاه استدلال کرد که این عملیات هدف خاصی برای نابودی فلسطینیان در غزه به عنوان بخشی از گروه ملی، نژادی و قومی گسترده‌تر فلسطینی دارد و سیاست‌های اشغالگران را به آپارتاید در آفریقای جنوبی تشبیه کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید