چین میزبان سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام می‌شود

کدخبر: ۶۴۱۸۴۴
اقتصادنیوز: چین برای نخستین بار پس از ۱۰ سال میزبان سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام می‌شود؛ پکن از واشنگتن نیز که عضویت ناظر را دارد برای حضور در این سمپوزیوم دعوت کرده است.
چین میزبان سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا ، مقامات نیروی دریایی چین گفتند: ۱۸۰ نماینده خارجی از ۲۹ کشور از جمله استرالیا، کامبوج، شیلی، فرانسه، هند، اندونزی، ژاپن، کره‌جنوبی، روسیه، آمریکا، پاکستان و انگلیس، از فردا (یکشنبه) در شهر «چینگ‌دائو» استان شاندونگ چین گردهم می‌آیند تا درباره به‌روزرسانی قوانین مربوط به برخوردهای غیرمنتظره و موضوعات دیگر، گفت‌وگو کنند.

این نشست قرار است از فردا (یکشنبه ۲ اردیبهشت) تا روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در شهر چینگ‌دائو برگزار شود.

کو تائو یک افسر عالی‌رتبه نیروی دریایی چین در رابطه با نشست فردا، اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال توسعه سمپوزیوم‌ دریایی به یک مکانیزم همکاری چندجانبه دریایی منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پکن یکی از اعضای تشکیل‌دهنده سمپوزیوم دریایی است، افزود: چین به اصول فراگیری، برابری و همکاری پایبند بوده و در این امور مشارکت سازنده داشته است.

کو گفت: نیروی دریایی چین در راستای تحقق اهداف خود، در رابطه با «اقیانوسی با سرنوشت مشترک»،«ابتکار امنیت جهانی و صلح و آرامش دریایی» و «همکاری امنیت و نظم دریایی بر اساس قوانین بین‌المللی» با همتایان خود گفت‌وگو خواهد کرد.

پیشتر سرهنگ وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین در رابطه با اینکه چین همه کشورهای عضو و ناظر از جمله واشنگتن را به این نشست دعوت کرده‌است، تصریح کرد: پکن به دنبال تعمیق مبادلات و همکاری با سایر کشورها و مشارکت مثبت در ساختن جامعه دریایی با آینده مشترک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید