گزارش ویژه سازمان ملل از پشت پرده جنگ غزه

کدخبر: ۶۴۲۴۰۲
اقتصادنیوز: گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت جسمی و روحی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به شکلی سیستماتیک برای گرسنگی دادن به ساکنان نوار غزه و محروم کردن آنها از حقوقشان تلاش می‌کند.
گزارش ویژه سازمان ملل از پشت پرده جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا،  گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت جسمی و روحی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو سوئیس درباره وضعیت سلامت فلسطینی‌های نوار غزه اظهار کرد: اسرائیل به شکلی سیستماتیک برای گرسنگی دادن به ساکنان غزه تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، این مسؤول سازمان ملل با اشاره به اینکه غزه بدون هیچ ابهامی شاهد کشتار جمعی است، هشدار داد که «اسرائیل» به شکلی سیستماتیک برای گرسنگی دادن ساکنان غزه و محروم کردن آنها از حقوقشان تلاش می‌کند.

او گفت: جمع‌آوری داده‌ها درباره تعداد افرادی که در نوار غزه به دلیل نابودی زیرساخت‌ها برای درمان نیاز دارند به خارج منتقل شوند، دشوار است، میانگین تخلیه پزشکی در غزه بسیار پایین بوده و در حدود ۴۷ درصد است در حالی که تعداد زیادی از مراکز درمانی کاملا تعطیل شدند.

خبر مرتبط
هشدار سازمان ملل درباره تاثیر جنگ بر سلامت روان کودکان غزه

سخنگوی یونیسف نسبت به پیامدهای طولانی2مدت حمله اسرائیل به غزه بر سلامت جسمی، رشد و سلامت روانی کودکان این منطقه هشدار داد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت جسمی و روحی در ادامه عملیات تخلیه پزشکی را تنها یک شکل از حمایت دانست که نمی‌تواند راه‌حلی دائمی باشد.

او افزود: آژانس‌های امور انسانی و نهادهای سازمان ملل حتی قبل از هفتم اکتبر نیز در عملیات‌های تخلیه پزشکی با مشکل مواجه بودند.

خبر مرتبط
رد ادعاهای اسرائیل درباره آنروا / درخواست سازمان ملل درباره بودجه آنروا

اقتصادنیوز: تحقیقی مستقل از آنروا به ریاست «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه، ادعاهای رژیم اسرائیل درباره این نهاد بین المللی را رد کرد.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نواز غزه تاکنون ۵۲۰ تن از نیروهای فعال در حوزه درمان زخمی شده و ۳۵۰ تن دیگر از آنها به شهادت رسیدند.

این مسؤول سازمان ملل در پایان نیز گفت: «اسرائیل» در حملات خود فقط غیرنظامیان فلسطینی را به قتل نمی‌رساند بلکه به همراه هم‌پیمانانش با آگاهی و عامدانه قحطی و سوء‌تغذیه به مدت طولانی را تحمیل می‌کنند.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محدودیت‌هایی که این رژیم بر ساکنان این منطقه اعمال کرده، ساکنان نوار غزه به ویژه ۲ استان غزه و شمال غزه با توجه به کمبود شدید کمک‌های غذایی، آب، دارو و سوخت در آستانه قحطی قرار دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید