توقف تحریم گردان اسرائیلی «نتسح یهودا» از سوی آمریکا

کدخبر: ۶۴۳۱۰۹
طرح وزارت خارجه آمریکا برای تحریم گردان اسرائیلی «نتسح یهودا» متوقف شد.
توقف تحریم گردان اسرائیلی «نتسح یهودا» از سوی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور در حال حاضر طرح خود برای تحریم گردان اسرائیلی «نتسح یهودا» را متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، منابع آمریکایی اعلام کرده بودند که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ممکن است تحریم‌هایی را علیه یک یگان نظامی افراطی اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری اعلام کند. 

تحریم‌های مورد انتظار شامل حذف این یگان نظامی از دریافت کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش اسرائیل یا مشارکت آن در آموزش مشترک با ارتش آمریکا می‌شود.

تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه گردان «نیتسح یهودا» وابسته به ارتش اسرائیل خشم سران اسرائیل را برانگیخته و عده‌ای آن را عبور از خطوط قرمز توصیف کرده‌ بودند.

«ایتامر بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در این باره گفت که تصمیم آمریکا برای تحریم گردان نیتسح یهودا خطرناک است و از خطوط قرمز عبور می‌کند.

«بنی گانتز»، وزیر کابینه جنگ اسرائیل نیز گفت که اعمال تحریم‌های آمریکا علیه یک یگان ارتش یک اقدام خطرناکی است و من برای جلوگیری از این تصمیم گیری تلاش خواهم کرد‌.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت که اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ارتش اسرائیل جنون مطلق و تلاشی برای تحمیل کشور فلسطین بر ماست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید