روزنامه فرهیختگان نوشت:

مذاکره کنندگان ایرانی بلد نیستند با طالبان درباره حقابه هیرمند گفتگو کنند

کدخبر: ۶۴۳۳۲۱
روزنامه فرهیختگان نوشت: مذاکره‌کنندگان ایرانی بلد نیستند که یک مذاکره برد-برد با دولت افغانستان و طالبان انجام دهند که ورود آب به ایران درنهایت به نفع هر سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان خواهد بود.
مذاکره کنندگان ایرانی بلد نیستند با طالبان درباره حقابه هیرمند گفتگو کنند

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه فرهیختگان درباره حقابه هیرمند نوشت: این اتفاق می‌تواند به شکل گرفتن حسن همجواری بهتر کمک کند. ما باید به سمتی برویم که بتوانیم با یکدیگر وارد تعامل شویم و نیازهای خود را به شکلی مطرح کنیم که حل آنها منجر به ضرر برای کشور دیگر نباشد؛ بلکه یک منفعت مشترک ایجاد کند. چنانچه از سمت خراسان جنوبی رودخانه‌هایی هستند که وارد افغانستان می‌شود و ایران هم جلوی آنها را نگرفته. اما چه دلیلی دارد که افغانستان جلوی این آب‌ها را بگیرد؟

ما باید رفاقت خود را به همدیگر اثبات کنیم و تلاش کنیم که بگوییم هر چقدر حال این کشورها بهتر باشد و وضعیت رفاهی‌شان بهبود پیدا کند، به نفع همدیگر است و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند که درنهایت تجارت قوی‌تری شکل بگیرد.

افغانستان باید بداند که بزرگ‌ترین شریک تجاری آن در منطقه ایران است و بنابراین بهتر است که هوای ایرانی‌ها را داشته باشد تا آنها هم هوای افغانستانی‌ها را داشته باشند. تروریسم در منطقه کنترل شود و امنیت برقرار شود. به این ترتیب یک معامله برد-برد تعریف می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید