تبعات سنگین بستن گذرگاه رفح برای غزه/ از غیرنظامیان محافظت شود

کدخبر: ۶۴۵۳۶۴
مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح مانع ورود کمک به غزه می‌شود.
تبعات سنگین بستن گذرگاه رفح برای غزه/ از غیرنظامیان محافظت شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل در اظهاراتی گفت که جنگ غزه به مقطع بحرانی و حساس خود رسیده است و دستور تخلیه رفح از سوی رژیم صهیونیستی به کشتار و آوارگی بیشتر فلسطینی‌ها منجر خواهد شد. شبکه الجزیره نوشت: مارتین گریفیث تاکید کرد که باید همچنان از غیرنظامیانی که ماندن در رفح را انتخاب می‌کنند، حفاظت شود. این مقام سازمان ملل، گفت: درد و رنج حاصل از پیامدهای تصمیماتی که امروز گرفته می‌شوند برای انسان‌ها تا چندین نسل بعد از ما ادامه خواهد یافت.

گریفیث تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح، مانع ورود سوخت و دیگر کمک‌ها به غزه می‌شود.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که طرح پیشنهادی حماس با خواسته‌های این رژیم فاصله دارد، مدعی شد: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه