الحاق سلاح توس 3 روسیه به ارتش/ اژدهای رعب آور مسکو را بشناسید+ فیلم

کدخبر: ۶۴۵۴۵۰
اقتصاد نیوز : اخیرا منابع غربی از الحاق یک موشک انداز روسی به نیروهای مسلح روسیه خبر دادند که توانایی ویرانی بلوک های یک شهر و استحکامات را دارد.
الحاق سلاح توس 3 روسیه به ارتش/ اژدهای رعب آور مسکو را بشناسید+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، اخیرا روسیه اقدام به رونمایی از سلاح آتش‌بار پرقدرت خود به نام TOS-3 کرده است که با نام رمز «اژدها» شناخته می‌شود. این سلاح به مراتب مخرب‌تر از نمونه پیشین خود، TOS-2 است و انتظار می‌رود که نیروهای مسلح روسیه به زودی از این سلاح جدید استفاده کند.

 TOS-3 توانایی این را دارد که بلوک‌های یک شهر را به «ویرانه‌های دودزا» تبدیل کند. در ماه‌های اخیر، سازندگان تجهیزات نظامی دستورهای مستقیمی از کرملین دریافت کرده‌اند تا روی مدرن‌سازی سیستم‌های تسلیحاتی موجود برای تجهیز نیروهای مستقر در اوکراین کار کنند. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایندیپندنت، آنچه واضح به نظر میرسد این است که پرتابگر چندگانه TOS-3، نسخه بهبود یافته TOS-2 Tossotchka است و در پی همین دستور به سیستم نظامی روسیه الحاق شده است.

خبر مرتبط
جنگنده نسل پنجم ایران در راه فتح آسمان/ قاهر 313 را بشناسید

اقتصادنیوز: اخیرا تصاویری از یک جت ناشناس در باند فرودگاه هواپیما سازی ایران منتشر شده است.

این سیستم که روی یک کامیون زرهی سوار است، برای بمباران ساختمان‌ها، سنگرها و استحکامات صحرایی با استفاده از موشک‌های آتش زای خود استفاده می‌شود و قدرت تخریب زیادی دارد.

 روزنامه آلمانی Die Welt، به نقل از سرهنگ مارکوس رایسنر از وزارت دفاع اتریش درباره این سلاح مرگبار نوشته است: «TOS-3 نسخه ویرانگرتری از Tos 1,2 است و دقت بالایی دارد.این نسخه جدید توان پرتاب موشک‌های حرارتی مرگبار را دارد. در TOS-2 از مهمات مشابه TOS-1 استفاده شده است ، راکت های 220 میلی متری با سر انفجاری 45 کیلوگرم و برد 400 متر تا 6 کیلومتر، اما TOS-3 می تواند موشک هایی را تا فاصله 15 کیلومتر شلیک کند.»

خبر مرتبط
ادعای تازه درباره جنگنده سوخو 35 ایران/ سوخوهای روسی وارد اصفهان شدند؟

اقتصادنیوز: سوخو 35 یک جنگنده پیشرفته ساخت روسیه است که قابلیت ها و امکانات بسیار زیادی را دارا هستند و پاییز سال گذشته جانشین وزیر دفاع از قطعی شدن ورود این جنگنده به ایران خبر داده بود.

رایسنر می افزاید: «در مدل جدید برخلاف نسخه های قبلی، حتی پهپادهای FPV اوکراینی نیز امکان رصد و دسترسی به آن را پیدا نخواهند کرد و این نشان دهنده این است که استفاده از اژدها کار را برای نیروهای روسی به میزان قابل توجهی ایمن تر کرده است.»

روزنامه آلمانی Die Welt در مطلب خود از این سلاح به عنولان یک "سلاح رعب آور" یاد میکند و می نویسد: «در عین حال، به دلیل افزایش دقت،  و نفوذ پذیری این سلاح، حملات اثربخشی بسیار بالایی پیدا می کنند. سیستم TOS برای سوزاندن و تخریب ساختمان ها و نیروها طراحی شده است.»

به گفته کارشناسان کمپین بین المللی از بین بردن سلاح های هسته ای (ICAN)، یک گلوله از نسخه های قبلی این سلاح روسی می تواند چندین بلوک از یک شهر را تبدیل به ویرانه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید