سازمان ملل آمار ساختمان های مسکونی آسیب دیده غزه را اعلام کرد

کدخبر: ۶۵۱۱۷۶
اقتصادنیوز :سازمان ملل اعلام کرد: حدود ۵۵ درصد از ساختمان‌های غزه که بیشتر آنها مسکونی هستند، براثر حملات صهیونیست‌ها تاکنون آسیب دیده یا تخریب شده‌اند.
سازمان ملل آمار ساختمان های مسکونی آسیب دیده غزه را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آنچه که سازمان ملل روز دوشنبه بنابر تصاویر ماهواره‌ها اعلام کرد، حدود ۵۵ درصد از ساختمان‌های نوار غزه که بیشتر آنها مسکونی بودند، در نتیجه جنگ اسرائیل در نوار غزه آسیب دیده یا تخریب شده‌اند.

المیادین در این زمینه گزارش داد: مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد (UNOSAT) در پستی در پلتفرم ایکس اعلام کرد که در مجموع ۱۳۷۲۹۷ ساختمان یا تقریباً ۵۵ درصد از ساختمان‌های غزه تحت تأثیر جنگ قرار گرفته‌اند.

این تخمین بر اساس مقایسه بین تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در می ۲۰۲۳، با سایر تصاویر جمع‌آوری شده از ۱۵ اکتبر، یعنی یک هفته پس از شروع جنگ در غزه است.

خبر مرتبط
5 کشور عربی برای غزه بیانیه دادند

اقتصادنیوز: وزرای خارجه عربستان، اردن، امارات، قطر و مصر نشستی پنج‌جانبه در مورد جنگ غزه برگزار کردند.

این مرکز توضیح داد: بر اساس تجزیه و تحلیل ما، ۳۶۵۹۱ ساختمان تخریب شده، ۱۶۵۱۳ ساختمان به شدت آسیب دیده، ۴۷۳۶۸ ساختمان با آسیب متوسط ​​و ۳۶۸۲۵ ساختمان که احتمالا آسیب دیده بودند شناسایی شده اند.

خبر مرتبط
ابوظبی محور مذاکرات جنگی شد/ رایزنی قطر و امارات درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز: تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در ابوظبی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرده است. آنها در این دیدار تاکید کردند:قطر و امارات متحده عربی از تلاش‌ها برای توقف جنگ در غزه و دستیابی به صلح فراگیر و دائمی بر اساس راه حل دو کشوری که امنیت و ثبات در منطقه را تامین می‌کند، حمایت می‌کنند.

تحلیلی که در ۳۱ می‌منتشر شد، نشان داد که تقریباً همه این ۱۳۵۱۴۲ ساختمان مسکونی بوده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی