اوربان دست غربی ها را رو کرد: غرب چشم طمع به ثروت روسیه دارد

کدخبر: ۶۵۲۲۱۶
اقتصادنیوز :نخست وزیر مجارستان گفت، غرب به دنبال شکست نظامی روسیه است تا از ثروت آن به نفع خود استفاه کند.
اوربان دست غربی ها را رو کرد: غرب چشم طمع به ثروت روسیه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی داخلی گفت کشورهای غربی می‌خواهند مانند آنچه در دهه ۱۹۹۰ به دنبال آن بودند، به روسیه شکست نظامی وارد کنند تا به ثروت ملی این کشور دسترسی یابند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا غرب مصمم بود در اوکراین بر روسیه پیروز شود؟ تصریح کرد: رهبران غربی که در مسیر جنگ هستند، می‌خواهند روسیه را از نظر نظامی شکست دهند. نقشه آنها ساده است، زیرا همه چیز به پول مربوط می‌شود که به آنها نفوذ و قدرت می‌دهد.

اوربان به دهه ۱۹۹۰ اشاره کرد، زمانی که به گفته او «اروپایی‌ها در روسیه مورد استقبال قرار گرفتند و توانستند در اقتصاد این کشور نفوذ کنند، بدون اینکه با مقاومت روبرو شوند.» او افزود: غرب در آن دوره سعی کرد از روسیه بهره‌برداری کند، اما روس‌ها در نهایت همه امور را به دست گرفتند و همه چیز را آن طور که صلاح دیدند، تغییر دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، نخست وزیر مجارستان همچنین گفت بسیاری از سهامداران غربی نسبت به این دوران حس نوستالژیک دارند و رویای پرسترویکای (سیاست اصلاح‌طلبی و بازسازی اقتصادی و اداری میخائیل گورباچف در شوروی) بزرگ دیگری در شرق را در سر می‌پرورانند و امیدوارند که درگیری در اوکراین فرصت‌هایی را در این زمینه به آنها ارائه دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: فروشندگان اسلحه، قماربازان در بورس و طلبکاران اکنون در تلاش هستند تا از این وضعیت سود ببرند.

اوربان روز جمعه نیز گفت که با توجه به تمام بحث‌ها در مورد ارسال تسلیحات بیشتر و حتی نیروها به اوکراین، غرب در مسیر مستقیم جنگ قرار دارد اما تنها طی ۲۴ ساعت می‌تواند به جنگ پایان دهد.

خبر مرتبط
مجارستان در حال ارزیابی مجدد نقش خود در ناتو

اقتصادنیوز: ویکور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان امروز جمعه گفته ائتلاف ناتو در حال آماده شدن برای جنگ با روسیه است.

مجارستان به‌طور مداوم از رویکرد غرب درقبال جنگ اوکراین انتقاد کرده و با تامین مالی و تسلیح ناتو به اوکراین و همچنین تحریم‌های گسترده علیه روسیه مخالفت کرده است. این کشور در مقابل خواستار آتش‌بس و راه‌حل دیپلماتیک شده است.

خبر مرتبط
هشدار مجارستان درباره اظهارات سیاستمداران اروپایی/ تهدید آغاز جنگ را افزایش می‌دهید!

وزیر خارجه مجارستان با تاکید بر اینکه تهدید آغاز جنگ جهانی هر روز افزایش می‌یابد، گفت: حل و فصل مناقشه اوکراین از طریق نظامی غیرممکن است.

نخست وزیر مجارستان با این استدلال که بلوک نظامی ناتو با هدف دفاع از کشورهای عضو در برابر متجاوزان ایجاد شده است، نه جنگ در خارج از خاک خود تاکید دارد که کشورش باید از مشارکت در هرگونه اقدام احتمالی ناتو در اوکراین خودداری کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی