سازمان بین المللی کار آمار بیکاری غزه را منتشر کرد/ بیکاری در غزه افزایشی شد

کدخبر: ۶۵۶۳۶۲
اقتصادنیوز: نماینده سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد در فلسطین در اظهاراتی از افزایش نرخ بیکاری در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.
سازمان بین المللی کار آمار بیکاری غزه را منتشر کرد/ بیکاری در غزه افزایشی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فریده خان اعلام کرد که این سازمان در پی تجاوزهای مداوم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از هفت اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) تاکنون، نسبت به شرایط بازار کار فلسطین به شدت نگران است.

نماینده سازمان بین المللی کار در فلسطین، افزود: جنگ باعث افزایش نرخ بیکاری به ۴۰ درصد در کرانه باختری و نوار غزه شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای جنگ تاکنون ۵۰۰ هزار فرصت شغلی نابود شده که ۳۰۰ هزار مورد آن مربوط به کرانه باختری و ۲۰۰ هزار مورد مربوط به نوار غزه است.

خبر مرتبط
خطر برکناری بیخ گوش کاخ سفید/ بایدن برای آتش بس غزه دست و پا می زند

اقتصادنیوز: وبگاه آمریکایی آکسیوس بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد که دولت جو بایدن با تغییر برخی از مفاد پیشنهادی اخیر خود، تلاش دارد تا حماس و رژیم صهیونیستی را برای برقراری آتش بس ترغیب کند.

خان همچنین، گفت: محدودیت‌های (رژیم) اسرائیل علیه کرانه باختری و عدم امکان دسترسی کارگران به محل کار خود و همچنین عدم ورود موارد اولیه برای تولید بر فرصت‌های شغلی تاثیرات منفی داشته است.

این نماینده سازمان بین المللی کار، افزود: سازمان پس از تجاوزهای (رژیم) اسرائیل به نوار غزه برای جمع آوری کمک‌ جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و برنامه ریزی جدید، اقدام کرده است.

 از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در غزه در هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) تاکنون، شهرک‌سازی گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری سرعت بیشتری پیدا کرده است.

خبر مرتبط
تداوم خشونت در غزه/ تاکید سازمان ملل بر پایان حملات اسرائیل

اقتصادنیوز: رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: زمان پایان دادن به حملات اسرائیل در غزه فرا رسیده است.

از سوی دیگر ارتش این رژیم و شهرک نشینان مسلح به طور مداوم به فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان در شهرها و روستاهای این بخش از خاک فلسطین اشغالی حمله می‌کنند و تاکنون شمار زیادی از آنها شهید، زخمی و بازداشت شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی