خرازی: ایران در صورت حمله به لبنان با تمامی توان از حزب‌الله دفاع می‌کند

کدخبر: ۶۵۷۱۳۷
اقتصادنیوز: رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی گفت که ایران در صورت حمله به لبنان، با تمامی توان از حزب‌الله دفاع خواهد کرد.
خرازی: ایران در صورت حمله به لبنان با تمامی توان از حزب‌الله دفاع می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی در مصاحبه‌ای در خصوص هرگونه ماجراجویی رژیم اسرائیل در لبنان هشدار داد و گفت که حمله گسترده به لبنان به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای منجر خواهد شد.خرازی به روزنامه فایننشال تایمز گفت که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ای به جنگ منطقه‌ای ندارد، اما اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، تهران و «محور مقاومت» از لبنانی‌ها و جنبش حزب‌الله با تمامی امکانات و ابزارها حمایت خواهند کرد. او همچنین از دولت آمریکا خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش به اسرائیل فشار بیاورد و گفت که گسترش جنگ در منطقه به نفع هیچ طرفی از جمله ایران و آمریکا نیست.

خرازی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در صورت درگیری تمام عیار، از حزب‌الله حمایت نظامی خواهد کرد، گفت: «همه مردم لبنان، کشورهای عربی و اعضای محور مقاومت از لبنان در برابر اسرائیل حمایت خواهند کرد». وزیر خارجه اسبق ایران افزود: «احتمال گسترش جنگ به کل منطقه، به طوریکه همه کشورها از جمله ایران درگیر آن شوند، وجود دارد، در این شرایط ما گزینه‌ای جز حمایت از حزب‌الله نخواهیم داشت».

خبر مرتبط
کمال خرازی به سید حسن نصرالله تسلیت گفت

اقتصادنیوز: دکتر سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پیامی خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، درگذشت والده سید مقاومت را به ایشان و بازماندگان تسلیت گفت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی