شاباک فاش کرد: تازه‌ترین آمار اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

کدخبر: ۶۵۷۱۷۹
اقتصادنیوز: یک روزنامه صهیونیستی با انتشار سند هشدار‌دهنده‌ای که «رونین بار» رئیس شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) رژیم اشغالگر به مقامات صهیونیست ارسال کرده است، شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم را ۲۱ هزار نفر اعلام کرد.
شاباک فاش کرد: تازه‌ترین آمار اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشت: براساس این سند ۲۱ هزار فلسطینی در زندان های اسرائیل، در بازداشت هستند. این در حالی است که زندان های اسرائیل فقط برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ زندانی گنجایش دارند که این امر، یک بحران استراتژیک و واقعی است.

این روزنامه نتیجه این وضعیت را لغو بازداشت افرادی دانست که به زعم آن، «تهدیدی خطرناک و مستقیم» برای رژیم اسرائیل به شمار می آیند.

به نوشته این روزنامه عبری، بازداشت فلسطینی ها آن هم بیش از گنجایش زندان های رژیم اسرائیل به منزله کار گذاشتن بمب ساعتی در داخل زندان ها و به خطر انداختن موقعیت مقامات صهیونیست در خارج از سرزمین های اشغالی و در دادگاه های بین المللی است.

یدیعوت آحارنوت افزود: رئیس شاباک به شدت از سیاست وزارت امنیت داخلی تحت مدیریت بن گویر و مدیریت زندان های اسرائیل انتقاد کرده است.

خبر مرتبط
شاباک افشا کرد: هکرهای اسرائیل این اطلاعات را فاش کردند

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای عبری امروز (سه‌شنبه) از تحقیقات سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره درز اطلاعات از سرویس‌ها امنیتی پس ازهفتم اکتبر پرده برداشتند.

در این سند هشدار آمیز که برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارسال شده، آمده است: بحران کنونی، پیامدهای استراتژیک منفی برای اسرائیل دارد. قبل از هر چیز در عرصه مشروعیت بین المللی ادامه جنگ، بیم آن می رود که تجارت امنیتی با کشورهای غربی به عنوان مهم ترین دوستان اسرائیل متوقف شود و این کشورها، ادامه این تبادلات را مشروط به ارائه دلایلی مبنی بر عدم نقض قوانین بین المللی در این زمینه دانسته اند.

این سند تاکید کرده است: شرکای بین المللی اسرائیل، ادعاهایی را درباره شرایط بازداشت زندانیان و نوع رفتار با آنها مطرح کرده اند. به نظر می رسد شرایط بازداشت و نوع رفتار مانند ضرب و جرح، توهین، دشنام، تهدید، فقدان سازوکار نظارت کافی بر رفتار و عملکرد اسرائیل در جلوگیری از بازدیدهای صلیب سرخ از بازداشتگاه ها و زندان ها به عنوان عناصری مهم در این زمینه به شمار آیند.

خبر مرتبط
رئیس شاباک: در طوفان الاقصی شکست خوردیم

رونین بار رئیس شاباک هم به شکست در ۷ اکتبر اعتراف و گفت: در تامین امنیت برای اسرائیلی‌ها ناکام بوده‌ایم.

رونین بار رئیس شاباک تاکید کرده است که موضوع شرایط بازداشت زندانیان در قوانین بین المللی به صورت واضح، تدوین شده است و در پس زمینه این موضوع درخواست دادستان دیوان بین المللی دادگستری برای بازداشت نتانیاهو و یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم قرار دارد. این امر، اسرائیلی ها (صهیونیست ها) را در معرض پیگرد قضایی در دادگاه کیفری بین المللی قرار می دهد.

یدیعوت آحارنوت همچنین تأکید کرد: اسرائیل در زمینه بطلان ادعاهای مطرح شده درباره نقض حقوق فلسطینی ها، با دشواری مواجه است. در زمینه برخی از آنها می تواند توجیهاتی را ارائه کند اما درباره سایر ادعاها، ممکن است رفتارهای اسرائیل به عنوان جنایت بین المللی، رفتار غیر انسانی، نقض کنوانسیون ها و پیمان های بین المللی مانند کنوانسیون منع شکنجه به شمار آید.

این روزنامه اضافه کرد: بحران بازداشت فلسطینی ها، می تواند به طور گسترده ای بر «مبارزه با تروریسم» تأثیر منفی بگذارد و نهادهای اطلاعاتی اسرائیل در ماه های اخیر مجبور به لغو بازداشت شمار زیادی از مظنونان یا افراد دارای خطر آشکار و مستقیم برای امنیت اسرائیل یا پرونده های بازداشت اداری شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی