واکنش آستین به ترور هنیه در تهران/ اطلاعاتی ندارم

کدخبر: ۶۶۳۲۷۲
اقتصدنیوز: وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد ابعاد حمله تروریستی که به شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران انجامید، تاکید کرد: من اطلاعات بیشتری برای ارائه ندارم.
واکنش آستین به ترور هنیه در تهران/ اطلاعاتی ندارم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لوید آستین در جریان سفر به فیلیپین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، ایالات متحده چه کمکی ارائه خواهد داد؟، گفت که واشنگتن به دفاع از [رژیم] اسرائیل در صورت حمله به آن ادامه خواهد داد، اما اولویت کاهش تنش ها است.

وی تشریح کرد: ما نمی‌خواهیم هیچ یک از این اتفاقات را ببینیم. ما سخت کار خواهیم کرد تا مطمئن شویم کارهایی برای کمک به کاهش تنش ها و رسیدگی به مسائل از طریق گردهمایی‌های دیپلماتیک انجام می‌دهیم.

آستین با طرح این ادعا که یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه اجتناب ناپذیر و آمریکا به دنبال کاهش تنش‌های فزاینده در منطقه است، افزود: من فکر می‌کنم همیشه فضا و فرصت برای دیپلماسی وجود دارد.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا پس از آن بیان شد که رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شد که «فواد شکر» فرمانده حزب‌الله را در بیروت هدف قرار داده است.

خبر مرتبط
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد با عوامل ترور اسماعیل هنیه تاکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به ترور هنیه اعلام کرد که این حمله تشدید شدید تنش است که به اهداف خود نمی‌رسد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

در اطلاعیه سپاه تاکید شد: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید