تعطیلی سفارت سوئد در لبنان

کدخبر: ۶۶۳۸۱۳
اقتصادنیوز: سوئد اعلام کرد که سفارت خود را در لبنان تعطیل کرده است.
تعطیلی سفارت سوئد در لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت سوئد اعلام کرد که این اقدام به دنبال تنش ها در خاورمیانه و میان حزب الله و اسرائیل صورت گرفته است.

در همین راستا، کشورهای اروپایی و آمریکا نیز پیشتر از شهروندان خود خواسته بودند که به علت وخامت اوضاع در خاورمیانه به لبنان و اسرائیل سفر نکنند.

گرچه از همان روزهای نخست جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ درگیری‌های مرزی میان میان حزب الله و رژیم صهیونیستی نیز آغاز شد، اما در روزهای اخیر و به ویژه پس از ترور دو شخصیت مهم محور مقاومت توسط رژیم صهیونیستی سطح تنش میان طرفین به بالاترین حد خود رسیده است؛ موضوعی که باعث تشدید نگرانی‌های بین المللی شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست به لبنان سفر نکنند. در بیانیه این وزارتخانه آمده بود: به دلیل تشدید تنش‌های اخیر میان حزب الله و اسراییل، ما از شهروندان خود می‌خواهیم به لبنان سفر نکنند. اکنون سطح هشدار درباره سفر به لبنان به چهار افزایش یافته است. این بدان معناست که شهروندان نباید به این کشور سفر کنند.

پیش از این نیز برخی کشورهای اروپایی از شهروندان خود خواسته بودند از سفر به لبنان اجتناب کرده و در صورتی که در این کشور حضور دارند سریعا خاک لبنان را ترک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید