تداوم ناآرامی‌ها در بنگلادش/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

کدخبر: ۶۶۴۲۳۵
اقتصادنیوز: ر جریان درگیری‌های بین معترضانی که خواستار استعفای نخست وزیر بنگلادش بودند با نیروهای پلیس، دست‌کم ۲۷ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند.
تداوم ناآرامی‌ها در بنگلادش/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت کشور بنگلادش از بعدازظهر امروز قانون منع آمد و رفت را اجرایی کرده است. این اولین باری است که در جریان اعتراضات جاری، چنین محدودیتی لحاظ می‌شود.

این ناآرامی که دولت بنگلادش را وادار به قطع اینترنت کرده، بزرگترین آزمون از زمان پیروزی دوباره شیخ حسینا در انتخابات پارلمانی و به دست گرفتن سمت نخست وزیری برای چهارمین دوره متوالی است.

خبر مرتبط
در بنگلادش دستور شلیک صادر شده است/ 133 کشته در پی اعتراضات به سهمیه بندی

اقتصادنیوز: مقامات بنگلادش پس از اعمال دستور «منع آمد و شد» به پلیس این کشور نیز دستور شلیک داده‌اند!

این انتخابات که در ژانویه (دی و بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد، از سوی حزب ملی گرای بنگلادش تحریم شد.

شیخ حسینا پس از جلسه هیات امنیت ملی گفت: کسانی که در حال حاضر در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند، دانشجو نیستند، بلکه تروریست‌هایی هستند که برای بی‌ثبات کردن کشور تلاش می‌کنند. من از هم‌وطنان‌مان می‌خواهم که این تروریست‌ها را با دستی قوی سرکوب کنند.

شاهدان گفتند که در جریان درگیری سه‌جانبه معترضان، پلیس و فعالان حزب حاکم، ۲ کارگر ساختمانی در راه رفتن به محل کار کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند. به گفته آنها در منطقه شمال شرقی پابنا نیز دست‌کم سه نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

مقامات بیمارستان بنگلادش نیز اعلام کردند که ۲ تن در ناحیه شمالی شهر «بوگورا» کشته و ۲۰ نفر دیگر هم در ۹ منطقه دیگر کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید