تاکید وزیر خارجه اردن بر کاهش تنش‌ها در منطقهد درخواست اردن برای پایان جنگ و درگیری

کدخبر: ۶۶۴۲۸۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه اردنبر لزوم پایان حملات اسرائیل در غزه به عنوان گام اول کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید کرد.
تاکید وزیر خارجه اردن بر کاهش تنش‌ها در منطقهد درخواست اردن برای پایان جنگ و درگیری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر خارجه اردن پس از دیدار با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه ایران به تلویزیون ایران گفت: تنها پیام ما به اسرائیل همانطوری که در امان به شکل واضح طی ماه‌های گذشته اعلام کردیم، این است که اسرائیلی‌ها جنگ در غزه و جنایات علیه ملت فلسطین را متوقف کنند.

وی در ادامه این گفت‌وگو افزود: گام اول برای (کاهش تنش‌ها در منطقه) پایان حملات اسرائیل در غزه و توقف نقض حقوق ملت فلسطین در کرانه باختری و درگیری‌هایی است که منطقه را به سمت جنگ و ویرانی بیشتر سوق می‌دهد.

وزیر امور خارجه اردن تأکید کرد، کشورش خواستار امنیت و ثبات منطقه و پایان جنگ و درگیری است. ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن روز یکشنبه در سفری به تهران با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه اردن اظهار داشت در دیدار با «علی باقری» گفته است حامل پیامی از جانب رژیم صهیونیستی به تهران یا بالعکس نیست. این سفر در حالی صورت گرفت که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید و تنش بین تهران- تل‌آویو بیش از پیش افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید