زخمی شدن نظامیان آمریکایی در در حمله به پایگاه «خراب الجیر»

کدخبر: ۶۶۵۵۳۸
اقتصادنیوز: به گفته وزارت دفاع آمریکا ، در حمله پهپادی به پایگاه خراب الجیر در شمال شرق سوریه، چند نظامی این کشور زخمی شده‌اند.
زخمی شدن نظامیان آمریکایی در در حمله به پایگاه «خراب الجیر»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که در حمله به پایگاه «خراب الجیر» در حمله روز جمعه به پایگاه «خراب الجیر» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه، تعدادی از نظامیان آمریکایی دچار جراحت «خفیف» شده‌اند.به گفته این خبرگزاری، پس از این حمله تعدادی از نظامیان آمریکایی به مکان دیگری منتقل شده‌اند تا ارزیابی بیشتری از شرایط به وجود آمده به عمل آید.منابع محلی سوریه بامداد دیروز (شنبه) از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه هوایی «خراب الجیر» متعلق به اشغالگران آمریکایی در شمال استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند؛ حمله موفقی که موجب آتش‌سوزی در داخل این پایگاه شده بود.

به گفته منابع محلی، حمله پهپادی زمانی رخ داد که یک هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی، مهمات و تعدادی نیروی نظامی، از مبدأ عراق وارد این پایگاه شده بود.جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش آمریکا پس از این حمله اقدام به پرواز در خط مرزی سوریه و عراق کردند.این حمله همچنین در شرایطی انجام گرفت که ارتش آمریکا طی هفته‌های اخیر تجهیزات نظامی وسیعی را وارد پایگاه هوایی خراب الجیر کرده است.

عصر روز جمعه نیز منابع سوری به خبرگزاری ریانووستی گفتند که ارتش آمریکا 15 بالگرد تهاجمی آپاچی را در پایگاههای خود در سوریه مستقر کرده و 25 نظامی را به پایگاه خراب الجیر اعزام کرده است. منابع محلی سوریه در تاریخ دوم مرداد نیز به وبگاه العربی الجدید گفتند که آمریکا چهار سامانه پدافندی کوتاه‌برد جدید از نوع «Avenger» در پایگاه‌های خود در شرق و شمال شرق سوریه مستقر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید