تصمیم دو سر باخت انگلیس درباره ارسال سلاح به اوکراین

کدخبر: ۶۶۶۳۳۱
اقتصادنیوز: سفیر روسیه در لندن گفت، انگلیس بدون توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دامن زدن به درگیری‌ها در اوکراین ادامه خواهد داد، در حالی که ارتش انگلیس می‌گوید سلاح‌هایش رو به اتمام است.
تصمیم دو سر باخت انگلیس درباره ارسال سلاح به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا بارها مدعی شده است که در صورت انتخاب مجدد، به درگیری در اوکراین پایان می‌دهد و اضافه کرده است که اگر رئیس جمهور فعلی آمریکا بود، درگیری هرگز آغاز نمی‌شد. با این حال، احتمال پیروزی «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها هم که حامی اوکراین است، مطرح است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آندری کلین» سفیر روسیه در لندن گفت: «انگلیس از آغاز درگیری‌های اوکراین نقش یکی از محرک‌های درگیری را بازی می‌کند. مقامات انگلیس از کشور خود به عنوان یک لوکوموتیو که بلوک غرب را رهبری می‌کند، صحبت کرده‌اند.»

وی ادامه داد: «بدیهی است که لندن مایل است بدون توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به ایفای این نقش ادامه دهد. نکته دیگر این است که به گفته ارتش انگلیس در نتیجه کمک به اوکراین، زرادخانه‌های ارتش انگلیس خالی شده‌اند و پر کردن آنها به منابع عظیمی نیاز دارد.»

در فوریه سال جاری میلادی، یکی از مقام‌های ارشد دفاعی انگلیس گفته بود که یک نیاز ضروری برای افزایش تعداد مهمات در ارتش حس می‌شود.

روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل مناقشه می‌شود و کشورهای ناتو را مستقیما در درگیری دخالت می‌دهد. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای کی‌یف باشد، یک هدف قانونی و مشروع برای روسیه خواهد بود.

خبر مرتبط
روسیه کاردار سفارت این کشور را احضار کرد/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که کاردار سفارت مولداوی در مسکو را در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال استقرار جنگنده‌های «اف-۱۶» واگذار شده به اوکراین در خاک مولداوی، احضار کرده است.

به گفته لاوروف، ایالات متحده و ناتو مستقیما در درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل نظامی این کشور در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین هم می‌گوید که پمپاژ تسلیحات به اوکراین توسط غرب، باعث پیشبرد مذاکره نمی‌شود. از سوی دیگر، عملیات فرا مرزی اوکراین در منطقه کورسک روسیه، ایده مذاکرات صلح را زیر سوال برده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید