اتفاقی عجیب برای محمدرضا ظفرقندی/ سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، حامی وزیر پیشنهادی بهداشت کابینه پزشکیان شد!

کدخبر: ۶۶۶۵۶۱
اقتصادنیوز: ظفرقندی در کنار منتقدان حامیانی هم دارد. مانند جمعی از متخصصین بهداشت کشور .
اتفاقی عجیب برای محمدرضا ظفرقندی/ سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، حامی وزیر پیشنهادی بهداشت کابینه پزشکیان شد!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه هم میهن نوشت: نام دکتر شهرام یزدانی، سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی هم البته در میان حامیان ظفرقندی قرار دارد. او این حمایت را با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«نیل به اهداف عالی نظام سلامت مانند اثربخشی و کیفیت سیاستگذاری و... مستلزم اصلاحاتی وسیع و بنیادین در نظام سلامت و نظامات مرتبط کشور است. جناب آقای دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت و درمان پیشنهادی دولت چهاردهم از ویژگی‌هایی مانند کاریزمای فردی، دانش مدیریتی و تجربه بالا برخوردار می‌باشند ولی ایشان برای پیشبرد برنامه‌هایشان نیازمند اعتماد و حمایت عموم مردم هستند. رای اعتماد قاطع به ایشان در مجلس، نشان‌دهنده حمایت قوی از سوی نمایندگان مردم است و به ایشان این امکان را می‌دهد که با قدرت و اعتمادبه‌نفس بالا به اجرای برنامه‌ها و اصلاحات مورد نظر خود بپردازد. این حمایت مجلس نه‌تنها به پیشبرد اهداف نظام سلامت کمک می‌کند، بلکه به ارتقای سلامت عمومی جامعه و بهبود کیفیت زندگی مردم نیز منجر می‌شود.»

یکی دیگر از حامیان او اما دکتر علیرضا مرندی، وزیر بهداشت دولت‌های آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است. او که در حال حاضر رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران است روز گذشته در نامه‌ای خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت، ضمن اعلام آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی جهت مشاوره و همکاری و همفکری در خصوص موضوعات مرتبط با سلامت، موفقیت دکتر محمدرضا ظفرقندی را در ماموریت مهم واگذار شده و خدمت به مردم عزیز میهن اسلامی از خداوند متعال خواستار شد.

سعید نمکی، وزیر سابق بهداشت هم تاکید می‌کند که ظفرقندی از مدیران باسابقه‌ای است که بخش‌های مختلف بهداشت و درمان کشور را می‌شناسد:«ایشان هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هم رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بوده است؛ یعنی علاوه بر بخش دولتی با بخش خصوصی هم آشناست. از همه مهمتر از پزشکان خوشنام و پاکدستی است که تقریباً همه همکارانی که خودشان به این شیوه زندگی کرده‌اند ایشان را به پاکدستی و اتخاذ شیوه‌های درست مدیریتی می‌شناسند.»

سیامک مره‌صدق، عضو پیشین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده کلیمیان در این نهاد هم نگاهی مثبت به وزیر پیشنهادی بهداشت داشته و معتقد است که ظفرقندی علاوه بر ریاست سازمان نظام پزشکی به‌عنوان نهاد تخصصی جامعه پزشکی، در مدیریت‌های دیگر این حوزه نیز سابقه فعالیت داشته و در مسئولیت‌های خود نمره قبولی گرفته است:«البته با جناح‌بندی‌هایی که در مجلس وجود دارد مشخص نیست چه می‌شود ولی با توجه به اینکه ایشان وابستگی چندانی به جناح‌های سیاسی خاصی ندارد بعید می‌دانم دلیلی برای رای نیاوردنش وجود داشته باشد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید