آزمون سخت مجلس درباره این دو وزیر پیشنهادی پزشکیان/ سیگنال مهم عدم رای اعتماد به مردم

کدخبر: ۶۶۷۵۲۸
اگر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، و دکتر احمد میدری، وزیر رفاه از سوی مجلس رای نیاورند، آزمون خوبی برای اعتبار مجلس نیست.
آزمون سخت مجلس درباره این دو وزیر پیشنهادی پزشکیان/ سیگنال مهم عدم رای اعتماد به مردم

به گزارش اقتصادنیوز، حمیدرضا جلایی پور، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در روزنامه هم میهن در باره دلیل این ادعا نوشت:

یکی از مشکلات عمومی کشور موضوع بهداشت و درمان بوده که زندگی اکثر ایرانیان با آن روبه‌روست. پزشکیان هم خبره‌ترین و شایسته‌ترین فرد، دکتر ظفرقندی را، برای این پست به مجلس معرفی کرده است. ظفرقندی از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اکثر انجمن‌های حرفه‌ای و درمانی کشور، هفت‌وزیر پیشین وزارت بهداشت مورد حمایت قرار گرفته است.

می‌توان گفت استثنائاً کل بدنه تخصصی و درمانی کشور حامی ظفرقندی شده‌اند که در تاریخ نیم‌قرنه امر بی‌نظیری است. درعین‌حال، تعهدات ملی، دگرخواهانه و انسانی ظفرقندی در طول جنگ تحمیلی، و در ارائه خدمات عمومی به مردم تحسین‌برانگیز بوده است. حال اگر چنین وزیری از سوی مجلس رای نیاورد، گویی مجلس ناخواسته می‌خواهد به مردم نشان دهد در برابر سرنوشت و تخصص مهمترین وزارت‌خانه کشور ایستاده است که این رخداد مطلقاً در شأن مجلس نیست. آزمون دوم در مورد دکتر میدری است.

درحالی‌که کشور در ده سال گذشته، به‌خاطر تحریم‌ها و عوامل دیگر،  ده میلیون بر فقرایش افزوده شده است و درحالی‌که از نظر اکثر متخصصان کشور میدری شخصیتی است که درباره راه‌های توسعه‌گرانه کاهش فقر هم «دانش» دارد و هم «تجربه عملی» دارد و چهار دهه پاکدستانه زندگی کرده است و مغتنم اینکه پزشکیان او را به‌عنوان یکی از شایسته‌ترین افراد برای تصدی وزارت رفاه به مجلس معرفی کرده است؛ بنابراین، عدم رای‌آوری میدری به معنای بی‌توجهی مجلس به فقر، تخصص و پاکدستی در جامعه محسوب می‌شود.

ضمناً رهبری در خطاب مستقیم به نمایندگان همین مجلس موفقیت دولت پزشکیان را در کاهش آلام مردم موفقیت همه دانسته‌اند و بیش از دو دهه است که بر کاهش فقر، تبعیض و فساد تاکید دارند. روشن است تحقق چنین اهداف خطیری جز با مدیران شایسته و پاکدست و مورد اعتماد بدنه جامعه میسر نیست. اینجانب بدون اینکه از ریز دسته‌بندی‌های داخل مجلس اطلاع داشتم باشم، امیدوارم مجلس از آزمون رای اعتماد به این دو وزیر، که افتخار ایرانیان هستند، سرفراز بیرون بیاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید