تجمع بزرگ معترضان سیاستهای بایدن در شیکاگو/ درخواست برای پایان جنگ غزه

کدخبر: ۶۶۷۵۳۶
اقتصادنیوز: جمعی از معترضان آمریکایی در مخالفت با سیاستهای آمریکا درخصوص حمایت از اسرائیل در شیکاگو تجمع کردند.
تجمع بزرگ معترضان سیاستهای بایدن در شیکاگو/ درخواست برای پایان جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حالی که هواداران حزب دموکرات آمریکا از سراسر این کشور در شیکاگو در قالب مجمع ملی دموکرات‌ها (DNC) گرد هم آمده‌اند تا رسماً کامالا هریس معاون رئیس جمهور را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، گروه دیگری از مردم آمریکا در روز اول برگزاری این مجمع در اعتراض به اقدامات دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، چند هزار معترض آمریکایی صبح دوشنبه (به وقت محلی) در پارک اتحادیه شیکاگو تجمع و در ادامه دست به راهپیمایی زدند و تابلوهایی را با خود حمل کردند که روی آنها شعارهایی از جمله «به کمک ایالات متحده به (رژیم) اسرائیل پایان دهید» و «جنگ (در غزه) را متوقف کنید»، نوشته شده بود.

میشل کوهن ۶۸ ساله که از سینت پل پایتخت ایالت مینه‌سوتا به شیکاگو سفر کرده بود، گفت که امیدوار است بتواند به هریس رای دهد اما او نمی‌تواند سیاست حزب دموکرات در قبال جنگ جاری در غزه را تحمل کند.

وی در ادامه تاکید کرد: من نمی‌توانم در کنار افراد خانواده‌ام بنشینم و با نوه‌های کوچکم بازی کنم بدون اینکه کاری در مورد بقیه بچه‌هایی که در حال کشته شدن هستند، انجام دهم.

به گزارش ایرنا، شیکاگو بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی میزبان جمعیت بزرگی از فلسطینی‌تبارهاست. این شهر قرار است از امروز (دوشنبه) میزبان مجمع ملی حزب دموکرات باشد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) و کامالا هریس معاون وی قرار است روز سه‌شنبه در این مجمع سخنرانی کنند. قرار است هریس در این مجمع رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود.

انتظار می‌رود که هفته جاری حدود ۴۰ هزار نفر علیه مواضع دولت بایدن در حمایت از (رژیم) اسرائیل مقابل محل برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات تظاهرات کنند. سازمان دهندگان تظاهرات می‌گویند که این رقم ممکن است از یکصد هزار نفر نیز تجاوز کند.

گروهی از حامیان فلسطین که خود را «هیات‌های مخالف نسل‌کشی» معرفی کرده‌اند، می‌گویند هفته جاری از حق خود برای آزادی بیان در مجمع ملی حزب دموکرات استفاده خواهند کرد تا خواسته‌های خود را مطرح کنند.

این گروه خواهان ممنوعیت کمک تسلیحاتی به افراد و گروه‌هایی است که مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند.

پیش‌نویس برنامه انتخاباتی حزب دموکرات که اواسط ماه ژوئیه منتشر شد، خواستار «آتش‌بس فوری و پایدار» در غزه و آزادی اسرا شده اما به بیش از ۴۰ هزار نفری که در جریان جنگ اخیر شهید شده و همچنین به لزوم محدود کردن کمک تسلیحاتی به اسرائیل اشاره‌ای نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید