پایگاه‌های ناتو در آلمان تهدید شد؟

کدخبر: ۶۶۸۸۴۰
اقتصادنیوز: یک منبع امنیتی در آلمان گفت که تهدید امنیتی پایگاه هوایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این کشور به خاطر هشدار نسبت به وجود پهپادهای جنگی بوده است.
 پایگاه‌های ناتو در آلمان تهدید شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک منبع امنیتی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هشدار هفته گذشته در پایگاه ناتو در آلمان که ناوگان هواپیماهای جاسوسی آواکس این پیمان را در خود جای داده است، به دلیل تهدید احتمالی هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

پایگاه هوایی گایلن‌کیرشن (Geilenkirchen) در غرب آلمان روز جمعه سطح امنیتی خود را به سطح «چارلی۲» افزایش داده بود.

خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که اطلاعاتی از یک سرویس اطلاعاتی خارجی در مورد اقدام احتمالی خرابکارانه روسیه وجود داشته است.

اما این منبع امنیتی به رویترز گفت که هیچ هواپیمای بدون سرنشینی دیده نشده است و نمی تواند هیچ مدرکی دال بر نقش روسیه را تایید کند.

خبر مرتبط
افزایش سطح هشدار امنیتی در پایگاه هوایی ناتو

اقتصادنیوز: پایگاه هوایی ناتو در شهر «گایلنکیرشن» پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: همه کارکنان غیرماموریتی در یک اقدام احتیاطی به خانه‌هایشان فرستاده شده‌اند. امنیت کارکنان اولویت ماست.

یک سخنگوی ناتو در این پایگاه تاکید کرد که نامی از کشور روسیه ذکر نشده ولی تهدید به خاطر هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته ارتش آلمان در پاسخ به گزارش‌ها درباره حملات احتمالی، تدابیر امنیتی را در اطراف پادگان‌های خود افزایش داد.

یک سخنگوی ارتش آلمان گفت که ارتش به شدت به گزارش‌های منتشر شده درباره حملات احتمالی علیه پایگاه‌های نظامی واکنش نشان داده است.

مجله خبری اشپیگل گزارش داد که به پادگان‌های بوندسوهر(ارتش آلمان) دستور داده شده است که حصارهای بیرونی همه تاسیسات را برای شکاف‌های احتمالی به دقت بررسی کنند و همچنین گفته شده که گشت‌زنی ها را به ویژه در شب افزایش دهند.

طبق گزارش اشپیگل، افسران به سربازان دستور دادند که مراقب افراد غیرمجاز در مناطق امنیتی باشند و هر گونه موارد مشکوک را فورا گزارش کنند.

سخنگوی فرماندهی ارتش همچنین تایید کرد که دو مرد در روز ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد) از حصار پایگاه نیروی دریایی آلمان در شهر بندری ویلهلمشاون بالا رفته بودند که به پلیس تحویل داده شدند.

به گفته این سخنگوی ارتش آلمان در حال حاضر برای تاسیسات مربوط به ارتش سطح امنیتی آلفا۴ اجرا می‌شود که سطح چهارم امنیتی برای مراکز نظامی در این کشور محسوب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید