مروری بر گذشته و حال یک رویداد

شیفت دموکرات‌ها به نامزد جدید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کدخبر: ۶۷۰۱۸۰
اقتصادنیوز: روزنامه دنیای اقتصاد در چنین روزی در سال 94 خبر از شیفت دموکرات‌ها به اوبامای سفید داد.
شیفت دموکرات‌ها به نامزد جدید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، چند ماهی می‌شود که بازار اخبار انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا داغ است. در ابتدا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ شکل گرفت اما بایدن که لقب «پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» را یدک می‌کشد، از دور رقابت‌ها کنار کشید و معاون او کامالا هریس جایگزین وی شد.

آنطور که خبرگزاری ایسنا گزارش داده، کامالا هریس، پس از یک دوره رای‌گیری مجازی پنج روزه توسط نمایندگان کنوانسیون ملی حزب دموکرات به‌عنوان نخستین زن رنگین‌پوست به طور رسمی در شانزدهم مردادماه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

در حالی دموکرات‌ها در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به کامالا هریس شیفت کردند که 9 سال قبل در چنین روزی، روزنامه دنیای اقتصاد در تیتر یک خود از شیفت دموکرات‌ها به اوبامای سفید خبر داده بود.

در بخشی از این گزارش که در 11 شهریور سال 94 منتشر شده، آمده است: «بابی سندرز، سناتور هفتاد ساله با موهای پریشان از ورمونت است که سعی دارد تیپ خود را به سبک و سیاق لری دیوید (کمدین معروف آمریکایی) تنظیم کند. او مدام در سخنانش از نابرابری درآمد گله و شکایت می کند و قول می‌دهد که این شکاف درآمدی را پر کند، اما بعید به نظر می‌رسد که کسی سخنان وی را در این باب جدی بگیرد.

گفته می‌شود که رویکرد وی علیه یانکی‌های دموکرات، به ویژه هیلاری کلینتون است. او با همین شیوه توانسته در نظرسنجی‌ها برای خود اعتباری دست و پا کند. روز شنبه در آیووا، یک نظرسنجی درون حزبی صورت گرفت که نتایج آن نشان می‌دهد، در این ایالت وی به چند قدمی هیلاری کلینتون رسیده است. او توانسته تنها با ۷ امتیاز اختلاف پشت سر کلینتون قرار بگیرد. در این نظرسنجی هیلاری کلینتون توانسته ۳۷ درصد آرای نظرسنجی را از آن خود کند، در حالی که بابی سندرز، با ۳۰ درصد پشت سر او در حال حرکت است.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: «داستان برای هیلاری کلینتون آشناست. دوباره همان داستان قدیمی در حال تکرار است. داستانی که در سال ۲۰۰۸، هیلاری را تا لحظه آخر در صدر نظرسنجی‌ها نشانده بود اما در دقیقه ۹۰ مغلوب باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده شد. آنه سزلر، تحلیلگر مسائل آمریکا می‌گوید: داستان عجیبی بود. هیلاری کلینتون ناگهان در سال ۲۰۰۸ از یک رقیب جوان عقب می‌افتد رقیبی که حتی نام میانی‌اش «حسین» بوده است. رقیبی در برابر شهرت وی تقریبا گمنام. حتی بخشی از نام وی یا دشمن شماره یک ایالات متحده یعنی صدام حسین یکی بوده است. سزلر ادامه می‌دهد راستی یادم رفت بگویم او سیاه‌پوست هم بود که در کل تلاشش این بود در انتخابات درون حزبی بتواند آرای خود را در ایالت‌های سفید هم بالا ببرد اما داستان این گونه تمام شد که وی به کاخ سفید راه یافت و هیلاری یا هدایت وی به سمت وزارت امور خارجه آمریکا هدایت شد. سزلر می‌گوید: سندرز مانند اوباما در حال درو کردن آرای هیلاری کلینتون است.».

1234

4567

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید