روایت هولناک آسوشیتدپرس از جنایت موشکی کرملین در پولتاوا+ تعداد کشته‌ها

کدخبر: ۶۷۰۵۶۷
اقتصادنیوز: بنابر اعلام مقام‌های اوکراینی اصابت دو موشک بالستیک روسیه به نزدیکی یک بیمارستان و یک آکادمی نظامی ۵۱ کشته و ۲۱۹ زخمی بر جای گذاشت.
روایت هولناک آسوشیتدپرس از جنایت موشکی کرملین در پولتاوا+ تعداد کشته‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس گزارش داد که به گفته مقام‌های اوکراینی، این حمله موشکی فرو ریختن ساختمان اصلی «موسسه ارتباطات نظامی پولتاوا» شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی گفت: مردم زیر آوار ماندند. اما افراد زیادی نجات پیدا کردند.

دادستان کل اوکراین اعلام کرد که در این حمله ۵۱ نفر جان خود را از دست دادند. «فیلیپ پرونین» فرماندار منطقه پولتاوا نیز گفت که ۲۱۹ نفر هم زخمی شدند. به گفته وی، احتمال می‌رود که ۱۸ نفر زیر آوار مانده باشند.

او همچنین با بیان اینکه ۱۰ ساختمان مسکونی نیز آسیب دیدند، افزود که این حمله «یک تراژدی بزرگ» برای منطقه و کل اوکراین است و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به حمله در پولتاوا گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تلاش است تا اوکراینی ها را به دلیل تهاجم خود به این کشور مجازات و زندگی را بر آنان سخت کند و زیر ساخت های حیاتی را هدف قرار می دهد.

وی افزود: «این حمله یک یادآوری وحشتناک دیگر از میزان بی رحمی پوتین نسبت به مردم اوکراین است.»

این سخنگوی دولت جو بایدن اضافه کرد: همانطور که بایدن تصریح کرده است، حمایت ما از اوکراین قاطع است و ما همچنان بر تقویت ارتش و دفاع آنها در برابر این نوع حملات متمرکز خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید