رسانه عبری:

پیشنهاد جدید آمریکا برای تبادل اسرا بدتر از پیشنهاد فعلی خواهد بود

کدخبر: ۶۷۰۶۸۲
اقتصادنیوز: رسانه عبری معاریو پیشنهاد جدید آمریکا برای قرارداد تبادل اسرا را پیشنهادی بد برای رژیم صهیونیستی و حتی بدتر از پیشنهاد فعلی آمریکا دانست.
پیشنهاد جدید آمریکا برای تبادل اسرا بدتر از پیشنهاد فعلی خواهد بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه عبری معاریو پیشنهاد جدید آمریکا برای قرارداد تبادل اسرا را پیشنهادی بد برای رژیم صهیونیستی و حتی بدتر از پیشنهاد فعلی آمریکا دانست و پیش‌بینی کرد که شامل درخواست از دو طرف برای موافقت یکباره با تمامی مراحل قرارداد باشد.

آنا براسکی، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری «معاریو» در گزارش امروز چهارشنبه خود نوشت: یکی از سناریوهای احتمالی برای پیشنهاد نهایی که طرف آمریکایی برای قرارداد تبادل اسرا ارائه خواهد کرد، این است که این پیشنهاد احتمالا شامل درخواست از «اسرائیل» و جنبش حماس برای موافقت یکباره با تمامی مراحل قرارداد باشد.

براسکی به نقل از برخی منابع سیاسی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: در طرح آمریکا مذاکرات میان مراحل قرارداد لغو خواهد شد و در آن از دو طرف خواسته می‌شود که به یکباره با تمامی مراحل موافقت کنند و این به معنای توقف جنگ و عقب‌نشینی ارتش «اسرائیل» از نوار غزه، انتقال مسئولیت محور فیلادلفیا به یک نیروی خارجی و دادن تضمین‌هایی درباره عدم ترور مسئولان حماس و در راس آنها یحیی السنوار، رئیس این جنبش است.

خبر مرتبط
حماس فیلم دو اسیر دیگر صهیونیست را منتشر می‌کند

اقتصادنیوز: حماس امشب فیلم دو اسیر صهیونیست دیگر را که در حملات صهیونیست‌ها به غزه به هلاکت رسیده و جنازه آنها به سرزمین‌های اشغالی بازگردانده شد، منتشر می‌کند.

این خبرنگار سیاسی معارف با اشاره به ناامیدی موجود درباره سرنوشت قرارداد پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تاکید او بر اینکه «تل‌آویو هرگز محور فیلادلفیا را تخلیه نخواهد کرد و این محور یک نیاز استراتژیک و اساسی برای امنیت داخلی آن است»، گفت: نتیجه‌گیری حاکم این است که قرارداد از بین رفته و آنچه که ما شاهد هستیم در واقع مراسم ختم آن است.

این منبع به نقل از برخی مسئولان رژیم صهیونیستی نوشت: طرح اخیر که آمریکایی‌ها با فرمت «آن را بپذیر و یا رها کن» تنظیم شده و ارائه خواهد شد، برای «اسرائیل» بد بوده و از طرح فعلی نیز بدتر خواهد بود، اگر «اسرائیل» این پیشنهاد را رد کند، آمریکایی‌ها دیپلماسی خود را به دیپلماسی چماق تغییر خواهند داد به عنوان مثال در شورای امنیت از حق وتوی خود در برابر قطعنامه‌ها علیه «اسرائیل» استفاده نخواهند کرد و این انزوای سیاسی «اسرائیل» را بیشتر خواهد کرد.

این خبرنگار معاریو در ادامه گزارش خود احتمال داد که نتانیاهو با شیوه‌ای با این قرارداد برخورد ‌کند که در نهایت به موافقت کابینه با آن منجر شود.

براسکی در این باره نوشت: احتمالا نتانیاهو این پیشنهاد را به رای خواهد گذاشت اما نه در کابینه بلکه در یک نشست فراگیر چرا که ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ و اعضای حزب‌های آن دو با آن مخالفت خواهند کرد اما وزرای احزاب ارتودوکس از آن حمایت خواهند کرد و وزرای حزب لیکود نیز به دو دسته موافق و مخالف تقسیم خواهند شد و به این ترتیب قرارداد با اکثریت آرا به تصویب می‌رسد.

این منبع در ادامه تصریح کرد: شرایط سیاسی پیچیده داخلی و فشارهای آمریکا در کنار کمبود گزینه‌های امنیتی نتانیاهو را متوجه این نکته کرده که عدم دستیابی به یک توافق، گزینه بدتری است و در واقع او تردید دارد که آیا به عنوان نخست وزیر قادر به پذیرش پیامدهای لغو قرارداد هست یا نه.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید