تاکید سازمان ملل بر آتش‌بس فوری در غزه/ به افزایش کمک‌های بشردوستانه نیاز داریم

کدخبر: ۶۷۰۷۰۷
اقتصادنیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح تاکید کرد که به آتش‌بس فوری در غزه نیاز داریم.
تاکید سازمان ملل بر آتش‌بس فوری در غزه/ به افزایش کمک‌های بشردوستانه نیاز داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح عصر چهارشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت گفت: ما به یک آتش‌بس فوری، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های باقی‌مانده و افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه نیاز داریم.

او تاکید کرد: من یک بار دیگر سخنان دبیرکل را تکرار می کنم: همه گروگان ها باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. تا زمانی که گروگان ها نگهداری می شوند، باید مطابق با تعهدات حقوقی بین المللی، با آنها رفتار انسانی شود و اجازه داده شود از کمیته بین المللی صلیب سرخ بازدید و کمک دریافت کنند.

دی کارلو ادامه داد: من از ادامه تلاش های مصر، قطر و ایالات متحده آمریکا در این زمینه استقبال می کنم. نشست‌های اخیر در دوحه و قاهره تلاش کردند شکاف‌ها را پر کنند، اما اختلافات عمده همچنان ادامه دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: برای دستیابی به توافق بدون تاخیر بیشتر باید اقدامات بیشتری انجام شود. سازمان ملل متحد همچنان متعهد به حمایت از همه تلاش‌ها برای این منظور است. دی کارلو تصریح کرد: در همین حال، وضعیت میدانی وخیم و تاسف بار است و عملیات نظامی اسرائیل در سراسر غزه ادامه دارد و تعداد تلفات به طرز غم انگیزی در حال افزایش است. معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همچنان شاهد آوارگی هزاران خانواده فلسطینی هستیم که قادر به دسترسی به خدمات پزشکی نیستند.

او افزود: در حالی که بر پایان دادن به کشتار و ویرانی در غزه تمرکز داریم، نمی‌توانیم از وضعیت نگران‌کننده کرانه باختری غافل شویم. خانم دی کارلو ادامه داد: من از حملاتی که شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها انجام می دهند، نگران هستم. اظهارات گروه‌های فلسطینی حامی خشونت و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز وزیر اسرائیلی در قدس نیز غیرقابل قبول است.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی برای محافظت از غیرنظامیان و تضمین امنیت آنها اقدام کند و همه عاملان خشونت ، اسرائیلی یا فلسطینی باید پاسخگو باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید