آنچه در حاشیه اولین نشست رئیس جمهور با خبرنگاران گذشت

گزارش حواشی اولین نشست خبری مسعود پزشکیان/ میزان حقوق رئیس جمهور مشخص شد/ واکنش پزشکیان به برخورد گشت ارشاد/ رئیس جمهور جای مترجم نشست/ شوخی پزشکیان با پروتکل‌ها+ فیلم

کدخبر: ۶۷۳۰۹۲
اقتصادنیوز: حواشی یکی از اتفاقات مهم اولین نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران بود.
گزارش حواشی اولین نشست خبری مسعود پزشکیان/ میزان حقوق رئیس جمهور مشخص شد/ واکنش پزشکیان به برخورد گشت ارشاد/ رئیس جمهور جای مترجم نشست/ شوخی پزشکیان با پروتکل‌ها+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، اولین نشست خبری مسعود پزشکیان در قامت رئیس جمهور ایران در حالی از ساعاتی پیش آغاز شده است که حواشی جالب توجهی را به همراه داشته است که در ادامه به مرور آن ها خواهیم پرداخت.

اقدام مهم پزشکیان برای اولین بار

هادی حیدری مجری نشست خبری رئیس جمهور در پایان نشست خطاب به خبرنگارانی که فرصت طرح سوالات خود را پیدا نکرده اند،‌ گفت: رئیس جمهور سوالات همه خبرنگاران را اخذ کرده است و به صورت کتبی به آن ها پاسخ خواهد داد و در اختیار رسانه مربوطه قرار خواهد داد.

واکنش پزشکیان به تذکر دوباره مجری نشست خبری

مسعود پزشکیان در واکنش به درخواست هادی حیدری مجری نخستین نشست خبری که خواسته بود به سوالات خبرنگاران پاسخ کوتاه بدهد، گفت: اگر خبرنگاران راضی شوند می‌گویم بله یا خیر.

پیام مسعود پزشکیان به آمریکا در نشست خبری

مسعود پزشکیان در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پیامش به آمریکا گفت: حقوق مردم ما را احترام بگذارند و برای کشور ما توطئه نچینید. مردم ما انقلاب کردند و میخواهند با عزت زندگی کنند، ما دنبال کشورگشایی نیستیم و نه به دنبال صدور انقلاب هستیم. اینها دانشمندان و خلاق های ما را ترور می‌کنند.

واکنش مسعود پزشکیان به رفع حصر

مسعود پزشکیان در پایان نشست خبری خود درباره رفع حصر گفت: مشکل آقای کروبی حل  شده است، برای آن یکی هم داریم کار می‌کنیم. ولی نباید با نظام درافتاد.

وی گفت: دیگر باید چه کار می کردیم؟ همین که یکی حل شده است یک قدم است، آن یکی قدم هم بگذارید باشد.

واکنش پزشکیان به ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه

مسعود پزشکیان در نشست خبری امروز خود در واکنش به سوالی درباره ارسال تسلیحات به روسیه گفت: ممکن است قبلا چیزی داده باشند چون منعی هم نداشته اما از آن وقتی که ما آمدیم موشکی به روسیه نداده‌ایم.

مسعود پزشکیان از شوروی گفت؛ حضار تذکر دادند

مسعود پزشکیان در نشست خبری خود از کلمه شوروی به جای روسیه استفاده کرد که با تذکر اطرافیان مواجه شد.

رئیس جمهور چقدر حقوق می گیرد؟

مسعود پزشکیان در واکنش به سوال خبرنگاری درباره رقم حقوقش و میزان پولی که برای انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرد، گفت: من پول نداشتم خرج کنم، آنهایی که می توانستند آمدند، کمک کردند حتی عده ای پول قرض دادند و دلار دادند که بعد آن را برگرداندم.

وی گفت: من اصلاً پول نداشتم که برای ستاد خرج کنم؛ خودم هم نمی‌دانم چطوری شد که اینجوری شد! خداوکیلی نمی‌دانم چقدر حقوق می‌گیرم، می‌گویند ۶۰-۷۰ میلیون است. من به این پول ها نگاه نمی‌کنم و به آن نیاز ندارم و از من گذشته به‌دنبال پول باشم.

پای داماد پزشکیان به نشست خبری باز شد

مسعود پزشکیان در نشست خبری خود درباره بهبود وضعیت رانت، فساد، زمین خواری و ...گفت: اگر ما بتوانیم کد ملی، کد پستی، کد زمین و.. را به هم متصل کنیم هیچ کس نخواهد توانست قاچاق کند. من نخواهم توانست رشوه بگیرم و اگر رشوه گرفتم به حساب پسرم، دامادم، برادرم، عمه ام، خاله ام و.. واریز کنم چون سیستم متصل است و امکان تخلف وجود ندارد.»

پاسخ رئیس جمهور به سوال روزنامه کیهان

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه کیهان گفت: آیات اول را برای شما خواندم. اگر کسی در گذشته بر اساس یک نگاه کاری کرده ولی توانمند است به او بگوییم نمی‌شود الان حضور داشته باشی؟ پس چطور وفاق و وحدت کنیم؟ وفاق به این معنی نیست که افراد هیچ گناهی نداشته باشند، این طور که وفاق شکل نمی‌گیرد.

واکنش پزشکیان به برخورد گشت ارشاد

مسعود پزشکیان در پاسخ به تذکر خبرنگار اندیشه پویا درباره آنچه ترس از گشت ارشاد خوانده بود، گفت: مگر هنوز گشت ارشاد برخورد می کند؟ قرار نبود برخورد کنند، این موضوع را پیگیری می کنم.

مسعود پزشکیان در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره در خصوص پرتاب موشک های هایپرسونیک یمن به اسرائیل، دچار خطای گفتاری شد. او در حین پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره از عبارت «هوا کردن موشک» استفاده کرد اما حاضران در نشست، به او تقلب رساندند و استفاده از عبارت «پرتاب کردن» را به پزشکیان یادآوری کردند.

واکنش جالب حضرتی به سخنان رئیس جمهور

واکنش جالب الیاس حضرتی و قائم‌پناه به اولین جملات رئیس‌جمهور پزشکیان را در فیلم ببینید.

شوخی پزشکیان با پروتکل ها

مسعود پزشکیان در واکنش به سوال خبرنگار دیگری، با پروتکل های مرسوم شوخی کرد. 

رئیس جمهور جای مترجم نشست

مسعود پزشکیان بعد از آنکه خبرنگار یک رسانه چینی، سوالش را به زبان انگلیسی پرسید، منتظر مترجم این نشست نشد و قصد داشت سوال خبرنگار را پاسخ دهد. 

مسعود پزشکیان در نخستین نشست خبری خود گفت: نمی‌خواهم شعاری حرف بزنم؛ باور قلبی من این است و در مناظرات تلویزیونی هم گفته‌ام همه کسانی که در ایران زندگی می کنند، بر اساس توانمندی باید در جایگاهی قرار گیرند که حق آنهاست؛ مستقل از اینکه راست یا چپ و یا متعلق به هر قومیت و زبان  هستند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • بررسی تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳

      اقتصادنیوز: آمارهای رشد اقتصادی به روش هزینه در بهار امسال نشان می‌دهد رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ به سطح ۴.۲ درصد رسیده…

    کارگزاری مفید