رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سازمان ملل تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها در غرب آسیا را مشخص کرد

کدخبر: ۶۷۴۸۶۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، تشکیل کشور فلسطین را تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها در غرب آسیا دانست.
رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سازمان ملل تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها در غرب آسیا را مشخص کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سخنان خود به رنج مردم فلسطین در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی گفت: (رژیم) اسرائیل در واکنش به حملات حماس مجازات جمعی را علیه مردم غزه اعمال می‌کند؛ فلسطینیان از بیش از یک قرن است که از خشونت اسرائیل رنج می‌برند و ما هرگز در برابر این سیاست ساکت نخواهیم ماند.

وی افزود: ما در آفریقای جنوبی از تبعیض نژادی رنج بردیم و هرگز اجازه نخواهیم داد اسرائیل مرتکب نسل‌ کُشی علیه غزه شود.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین ضمن قدردانی از همه کسانی که از شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری حمایت کردند، گفت: تحقق صلح بین‌المللی نیازمند اراده بین‌المللی است و شورای امنیت باید جامع با نمایندگی بیشتر باشد و بایستی این شورا اصلاح و عضویت آن گسترش یابد و کشورهای آفریقایی در آن نماینده داشته باشند.

وی همچنین تأکید کرد: تنها راه‌ حل درگیری در خاورمیانه، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید