واکنش لاوروف به پهلوگیری زیردریایی اتمی آمریکا در شبه جزیره کره

کدخبر: ۶۷۵۳۳۳
اقتصادنیوز: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی با اشاره به پهلو گرفتن زیردریایی اتمی آمریکا در بندر بوسان کره جنوبی، گفت: ایالات متحده و متحدانش با استقرار سلاح‌های اتمی و زیرساخت‌های تسلیحاتی در راستای نظامی‌سازی شبه جزیره کره و منطقه شرق آسیا گام برمی‌دارند.
واکنش لاوروف به پهلوگیری زیردریایی اتمی آمریکا در شبه جزیره کره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لاوروف با بیان اینکه اتحاد میان آمریکا و کره جنوبی با مشارکت ژاپن به وضوح در مسیر تبدیل شدن به یک بلوک سه‌گانه است، اظهار کرد: توکیو که در طول دهه‌های گذشته رویکرد صلح‌جویانه‌ای در پیش گرفته بود در سال‌های اخیر بار دیگر رویکرد نظامی‌گری را در پیش گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به روابط دوستانه مبتنی بر اعتماد عمیق و صمیمانه بین مسکو و پیونگ یانگ، افزود: این روابط دوستانه مبتنی بر درک مشترک روسیه و کره شمالی از وضعیت بین‌المللی و ارزیابی شرایط کنونی است.

وزیر خارجه روسیه همچنین به امضای پیمان مشارکت راهبردی جامع روسیه و کره شمالی در ماه ژوئن (خرداد / تیر) اشاره و تاکید کرد: مسکو قاطعانه متعهد به اجرای همه توافق‌های امضا شده از سوی سران دو کشور از جمله پیمان مشارکت راهبردی جامع است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف وزیر خارجه این کشور و چو سون هوی همتای کره شمالی او، در نشستی در مسکو درباره توسعه روابط دوجانبه در چارچوب مشارکت جامع راهبردی رایزنی کردند.

وزارت خارجه روسیه درباره این مذاکرات در بیانیه‌ای تصریح کرد: دیپلمات‌های ارشد روسیه و کره شمالی از این فرصت برای تبادل نظر در مورد راه‌های توسعه روابط دوجانبه مطابق با سطح مشارکت همه‌جانبه راهبردی بین دو کشور استفاده کردند.

خبر مرتبط
لاوروف به ادعای آمریکایی موشکهای ایرانی واکنش نشان داد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ذهنیت کودکانه سیاستمداران غربی و اینکه ادعای ارسال موشک‌های ایران و کره شمالی به روسیه زاییده ذهن آمریکایی‌هاست، فاش کرد: رئیس جمهور پوتین وقتی درباره حمایت خود از کامالا هریس سخن گفت، شوخی می‌کرد.

همچنین به دنبال ورود زیردریایی هسته‌ای آمریکا به بندر بوسان در کره جنوبی، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی به شدت از این اقدام انتقاد و آن را افزایش تهدید علیه کشور متبوعش ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، کیم یو جونگ این اقدام را دلیلی بر جاه طلبی ایالات متحده دانست و تاکید کرد که واشنگتن به دنبال «به رخ کشیدن دارایی‌های راهبردی هسته‌ای، نشان دادن قدرت و افزایش تهدیدات» است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از نیروی دریایی کره جنوبی گزارش داد که زیردریایی هسته‌ای یواس‌اس ورمونت آمریکا روز دوشنبه (دوم مهر) وارد یک پایگاه نیروی دریایی در بندر بوسان شده است.

اظهارات منتشر شده کیم یو جونگ پس از آن مطرح شد که وزرای خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک نشست سه جانبه برگزار کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید