ابراز امیدواری «گروه هفت» به راه حل دیپلماتیک در خاورمیانه

کدخبر: ۶۷۶۶۷۶
اقتصادنیوز: گروه هفت در بحبوحه شرارت‌های اسرائیل در منطقه که تنش‌های خطرناک به همراه داشته است، اعلام کرد که هنوز امیدوار به راه حل دیپلماتیک در خاورمیانه است.
ابراز امیدواری «گروه هفت» به راه حل دیپلماتیک در خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، گروه ۷ در بحبوحه شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه که تنش‌های خطرناک به همراه داشته است، اعلام کرد که هنوز امیدوار به راه حل دیپلماتیک در خاورمیانه است.

در بیانیه گروه 7 آمده است که رهبران آن روز چهارشنبه «نگرانی شدید» خود را درباره بحران در خاورمیانه ابراز کردند، اما گفتند که راه حل دیپلماتیک همچنان قابل اجرا است و درگیری در سطح منطقه به نفع هیچ کس نیست.

خبر مرتبط
پزشکیان: به هیچ وجه دنبال جنگ نیستیم/اسرائیل مهمان ما را در تهران ترور کرد

اقتصادنیوز: مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری کشورمان در نشست مشترک با امیر قطر گفت: ما به‌دنبال جنگ نیستیم ولی اسرائیل است که ما را وادار می‌کند که عکس‌العمل نشان دهیم.

ایتالیا ریاست دوره ای گروه 7 را بر عهده دارد و جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور میزبان تماس رهبران این گروه یک روز پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بود.

در بیانیه دولت ایتالیا آمده است که رهبران حمله تهران را محکوم کردند و موافقت کردند که "برای ترویج کاهش تنش های منطقه ای به طور مشترک کار کنند".

در این بیانیه به اجرای قطعنامه‌های 2735 سازمان ملل متحد (حمایت از طرح سه مرحله ای برای آتش بس غزه و آزادی گروگان ها) و 1701 اشاره شده است که جنگ 2006 رژیم صهیونیستی و حزب الله در جنوب لبنان را متوقف کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «با ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش در ساعات اخیر، مجدداً تاکید شد که درگیری در سطح منطقه به نفع هیچ‌کس نیست و راه‌حل دیپلماتیک همچنان امکان‌پذیر است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید