واکنش نروژ به تشدید تنش در خاورمیانه/ برنامه پلیس برای افزایش تدابیر امنیتی این کشور

کدخبر: ۶۷۷۹۸۴
اقتصادنیوز: به گفته پلیس نروژ، در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، سطح تدابیر امنیتی این کشور افزایش می‌یابد.
واکنش نروژ به تشدید تنش در خاورمیانه/ برنامه پلیس برای افزایش تدابیر امنیتی این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی سرویس امنیت پلیس نروژ با بیان اینکه در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد اقدام‌های احتمالی تروریستی وجود ندارد، اظهار کرد: افزایش سطح تدابیر امنیتی از سطح متوسط به سطح بالا در نروژ در درجه اول صرفاً به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این و در شرایط سطح امنیتی متوسط، نیروهای پلیس نروژ معمولاً بدون حمل سلاح اقدام به گشت‌زنی می‌کردند، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش سطح تهدیدهای تروریستی، سرویس امنیتی پلیس نروژ (PST) سطح تدابیر امنیتی را به سطح بالا ارتقا داده است و بر همین اساس، نیروهای پلیس در سراسر کشور هنگام گشت‌زنی با خود اسلحه حمل خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان وضعیت امنیتی را در کل خاورمیانه و حتی مناطق دیگر جهان تحت تاثیر قرار داده است به طوری که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز پیش تر در اظهاراتی با بیان اینکه ما «در آستانه یک جنگ تمام عیار در لبنان هستیم» که می‌توانیم آن را متوقف کنیم، هشدار داد که حملات اسرائیل به لبنان منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را تهدید می‌کند.

گوترش روز سه‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: به تازگی ارتش اسرائیل تهاجماتی را در سراسر خط آبی آغاز کرده است. ما در آستانه یک جنگ تمام عیار (همه جانبه) در لبنان هستیم که هم اکنون ویرانگر است اما هنوز زمان برای توقف این جنگ وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید